Fraud Blocker
קידום אתרים גלובלי

קידום אתרים גלובלי: מה זה ואיך יוצרים אסטרטגיית שיווק מנצחת בחו"ל?

תוכן עניינים

אם הלקוחות שלך נמצאים בכל העולם, חשוב שיהיה לכם אתר שיגיע אליהם. אופטימיזציה גלובלית למנועי חיפוש (SEO) מאפשרת יצירת וביצוע אופטימיזציה של תוכן כדי להגיע לקהלים בשווקים בינלאומיים. 

בגישת קידום אתרים גלובלי, גולשים בינלאומיים יכולים למצוא את האתר שלך כשהם מחפשים בארץ הולדתם והתוכן שלכם ידורג בדף תוצאות החיפוש שלהם. התמורה, כמובן, תהיה הגדלת המרות הגולשים המתעניינים ללקוחות משלמים.

עם השירות של פרסונאס מדיה, סוכנות קידום אתרים מובילה בתחומה, תוכלו להשיג את המטרות של פריצה עסקית לשווקים בחו"ל, בגישה ממוקדת, יעילה ומקצועית, שתאפשר לכם להרחיב באופן משמעותי את הפעילות העסקית שלכם. 

מדריך מקיף זה מסביר את לעומק את התחוום של קידום אתרי מסחר בינלאומיים, ודן בנושאים העיקריים שיסייעו לכם להעביר את בית העסק שלכם לשלב הטבעי הבא: התנהלות גלובלית. בין היתר, אלו הנושאים שנעסוק בהם:

  • למה חשובה אסטרטגיית SEO עולמית?
  • יתרונות קידום אתרים גלובלי.
  • איך טכניקות קידום אתרים גלובליות מועילות לעסק שלכם?
  • איך מתבצע תהליך קידום אתר גלובלי?
  • ותשובות לשאלות הנפוצות שלכם.

למה חשובה אסטרטגיית SEO עולמית?

אלא אם כן אתם מנהלים בית עסק ישראלי במהותו, כמו למשל מסעדה מזרחית, בית עסק להדפסת דגלי ישראל, או כל התנהלות עסקית אחרת שאופיינית לישראל בלבד, ללא רכיבי מסחר אלקטרוני, רוב הסיכויים שהלקוחות שלכם מגיעים מכל רחבי העולם. כשאתם מספקים סחורות ושירותים לקהלים בינלאומיים, אין זה משנה איפה ממוקם בית העסק הפיזי שלכם.

בהתנהלות נכונה, ניתן למשוך לקוחות ללא קשר למיקומם הגיאוגרפי, לכן חשוב לחשוב על העסק שלכם מנקודת מבט גלובלית. טאבולה פרסום והופעה במנועי חיפוש זרים ודירוג גבוה עבור מונחי החיפוש הרצויים לא ניתנת להשגה באמצעות תרגום האתר הישראלי שלכם לשפה מקומית בלבד.

נכון שחשוב שתוכן אתר האינטרנט שלך יהיה נגיש לקוראים הדוברים שפה אחרת, אבל זה לא מספיק כדי לבנות אסטרטגיית SEO עולמית מקיפה. עם הייעוץ והליווי של המומחים שלנו, נבנה אסטרטגיית SEO גלובלית שתעזור לכם לשמח לקוחות בכל מקום בעולם, ולמלא חלק מרכזי באסטרטגיית השיווק שלכם.

יתרונות קידום אתרים גלובלי

כשהמטרה היא שיפור הנראות המקוונת הבינלאומית, יש לשכור שירותי סוכנות SEO יעילה. בפרסונאס מדיה, אנחנו ממקדים את התהליך להעדפות ולצרכים של הלקוחות שלנו. יועצי ה-SEO בסוכנות מלווים אותך בכל תהליך וטכניקה המיושמת בעסק שלכם, מיצירת לידים ועד אופטימיזציה של וידאו, בניית קישורים ואופטימיזציה למנועי חיפוש.

אנחנו מציעים מגוון שירותי שיווק דיגיטלי בינלאומי בסוכנות היוקרתית שלנו, וכדי להבין את כדאיות התהליך, הנה כמה יתרונות שמגיעים עם קידום אתרים גלובלי:

שימוש בפתרונות מותאמים להגברת הנוכחות המקוונת 

אנחנו משתמשים בנתונים חיוניים כדי ליצור פתרונות דיגיטליים מותאמים אישית המייצרים את התוצאות הטובות ביותר עבור העסק שלכם. 

מומחי ה-SEO שלנו הם הטובים ביותר בישראל, ואנו מקפידים לעבור השתלמויות קבועות בתחום ולהבין את המטרות והיעדים של הלקוחות עבור העסק שלהם כדי לתכנן אסטרטגיות יעילות להגברת הנוכחות המקוונת.

כימות הצלחת התהליך

כסוכנות SEO שיש לה מוניטין מצוין בישראל, אנו משתמשים בטקטיקות מונעות נתונים כדי לעקוב אחר מסעות פרסום ומדדי ביצועים מרכזיים (KPI).

אנו מבצעים ביקורות ומעקב אחר מבקרים כדי למדוד את הצלחתנו. מומחי ה-SEO שלנו יכולים לדעת איזו אסטרטגיה תעבוד ולא תעבוד בשבילכם.

החזר ממוקד על השקעות

השאיפה בתהליך קידום אתרים בינלאומי היא ליצור ולייעל את החזר ההשקעה שלכם. צוות השיווק הדיגיטלי שלנו מעריך מדדים כמו שיעור המרה, עלות לרכישה ומשתנים אחרים כדי לשפר את החזר ההשקעה בערוצי שיווק שונים.

איך טכניקות קידום אתרים גלובליות מועילות לעסק שלכם?

אופטימיזציה למנועי חיפוש תורמת באופן משמעותי לעסקים. מנהל מדיה בקיא באומנות של הובלת לקוחות רלוונטיים לאתר, עם סדרת צעדים שגורמת לאתר להשיג דירוג גבוה בדפי התוצאות של מנועי החיפוש.

במגרש המשחקים הגלובלי, SEO חשוב אפילו יותר. מנועי חיפוש, במיוחד אלה הספציפיים למדינה, כמו Yandex או Baidu, מחזירים תוצאות מקומיות למחפשים. הוספת לוקליזציה לאסטרטגיית SEO שלכם תסייע לקהלי היעד שלכם ברחבי העולם, למצוא את התכנים שלכם בקלות.

נראות והפניות הן תוצאות ברורות של תהליך קידום אתרים גלובלי, אבל עם התנהלות מקצועית נכונה, בית העסק שלכם ירוויח הרבה יותר. שימו לב:

  • שיפור נראות האתר באמצעות הגדלת מספר המבקרים.
  • הגדלת מכירות המוצרים או השירותים שלכם.
  • שיפור הפרופיל הגלובלי של האתר.
  • חיבור לקהלי יעד ברחבי העולם.
  • מדידת יעילות התוכן במשיכת מבקרים והפיכתם ללקוחות, במשפך המכירות.
  • שיפור מהירות האתר וזמן טעינת העמודים.
  • ביצוע אופטימיזציה של האתר לכל הדפדפנים, כך שהוא יתאים גם לתעבורה של כמות מבקרים גדולה ביותר.
  • מעקב אחר תוצאות האתר וניהול באמצעות שימוש בניתוח כדי לקבוע עד כמה התהליך מצליח להוביל לאתר גולשים שהקלידו מילות חיפוש רלוונטיות לתחום שלכם, במנועי החיפוש.
  • מדידת ההחזר על ההשקעה (ROI) מכל ערוץ SEO.
  • יצירת קמפיינים באינסטגרם.

איך מתבצע תהליך קידום אתרים גלובלי?

אתר האינטרנט שלכם יכול להפוך לבינלאומי בשתי שיטות עיקריות: יצירת גרסת אתר פרטנית למדינה בה נמצא קהל היעד שלכם, עם שימוש בדומיין מקומי בכל מדינה, או יצירת אתר גלובלי אחד שמותאם לכל המדינות בהן מתבצעת הפעילות העסקית שלכם. גישה זו נקראת דומיינים ברמה העליונה של קוד מדינה (CCTLD) ו/או תת-דומיינים/ספריות משנה.

במקרה הראשון, ניתן להפוך את האתר הישראלי שלכם לאתר com, תוך יצירת אתר משוכפל ביפן עם דומיין .ja ואחד בספרדית עם דומיין .es. חברות קידום אתרים מובילות רבות מתנהלות בגישה זו, אבל התהליך עשוי להיות די יקר ומסובך, מכיוון שגישה זו מחייבת תחזוקת כמה דומיינים וביצוע עדכונים למספר אתרים בכל פעם שתרצו לבצע שינוי קטן באתר.

האפשרות האחרת לאסטרטגיית SEO גלובלית היא להחזיק אתר רב לשוני אחד שמתורגם לשפות השוק (או השווקים) שאליהם אתם מעוניינים למקד את האתר שלכם. 

המומחים שלנו משתמשים בכלים מתקדמים שמסייעים בתהליכי לוקליזציה של אתרים, וקידום אתרים רב לשוני, כך שבהתנהלות מקצועית ויעילה, נבצע את התהליך בהתאמה אישית לצרכים, להעדפות ולתקציב שלכם.

ביצוע אופטימיזציה לאתר: שיטות עבודה מומלצות לקידום אתרים

לפני שנתייחס לאסטרטגיית קידום אתרים גלובלי, חשוב לבחון תחילה את מאמצי שיווק התוכן הכוללים וביצועי SEO. יש לבצע הערכה של האתר על מנת להבין אם הוא במצב טוב ומותאם למנועי חיפוש ולמבקרים אנושיים. ההיבטים הנבחנים בשלב זה הם:

מהירות טעינת העמודים

צוות מנהלי האתרים שלנו בודק היבט זה באמצעות שימוש בכלים מתקדמים כמו Google Webmaster Tools. אם העמודים באתר נטענים לאט מדי, הכלים יציעו המלצות לשיפור מהירות טעינת העמודים.

זוהי בדיקה חשובה שיש לבצע בתהליך קידום דיגיטל, מכיוון שטעינת דפים איטית עלולה לגרום לביטול סדר העדיפויות של הדף במנועי החיפוש ולפגוע בדירוג ה-SEO הכולל.

דחיסות והתאמה של התמונות באתר

אם גדלי התמונות באתר גדולים מדי – אם הן תופסות יותר מדי זיכרון – ההשפעה עלולה לתרום לטעינת הדפים באתר לאט מדי, ולנצל גם יותר מדי מקום בשרת, מה שיפגע ברוחב הפס.

קלות הניווט באתר

חשוב לוודא שיש באתר קובץ Sitemap מעודכן, שמנועי חיפוש יוכלו להשתמש בו על מנת לסרוק את האתר, אבל יש לוודא גם שלמבקרים אנושיים קל להתנהל באתר, כך שיש להם חוויית משתמש טובה.

אתר רספונסיבי או מותאם לנייד

מנועי חיפוש מענישים אתרים שאינם מותאמים לנייד, מכיוון שרוב הגולשים בעולם משתמשים היום במכשירים ניידים כשהם גולשים באינטרנט. 

העונשים החמורים ביותר שמוטלים על ידי מנועי החיפוש הם דירוג אתרים בגוגל או בכל מנוע חיפוש אחר, בתחתית תוצאות החיפוש או בעמודים מרוחקים.

נגישות האתר

כלומר, הצבת תיאורים ותגיות מתאימים לתמונות ולסרטונים, ושימוש בשיטות הנגישות העדכניות ביותר. אתרים שאינם נגישים עלולים לפעמים לעמוד בפני קנסות של SEO שמביאים לביטול סדר העדיפויות שלהם.

ניתוח קהל היעד לאסטרטגיית SEO הגלובלית 

לפני שמתקדמים עם אסטרטגיית SEO גלובלית, יש לבצע תהליך קצר של מחקר רקע, שכולל:

מחקר מתחרים

בדיקת סוג התוכן שהמתחרים מציעים, במיוחד מתחרים שכבר יש להם דריסת רגל בשוק המקומי שאליו אתם מעוניינים להרחיב את הפעילות העסקית הגלובלית שלכם. יש לבדוק את כתובות האתרים, התמונות וההצעות שלהם כדי לקבל מושג טוב לגבי מילות המפתח שהם מדרגים אליהן.

רעיונות מקוריים שמתעוררים בשלב זה של תהליך קידום אתרים גלובלי, מסייעים בהגברת התנועה האורגנית, ואם תיצרו תוכן חדש יותר טוב מזה של המתחרים, יהיה לכם סיכוי לעלות על הדירוג שלהם. כלומר, מחקר שוק ומחקר מתחרים יסייעו לכם להעריך היטב את ההזדמנויות העסקיות שמגיעות עם הפריצה הגלובלית העסקית שלכם.

מנועי חיפוש מקומיים

יש לבדוק היטב את מנועי החיפוש המשמשים במדינת היעד שאליה אתם מכוונים את תהליך קידום האתר שלכם. בעוד שלגוגל יש נתח שוק נרחב לחיפוש, לאזורים שונים בעולם ובמדינות מסוימות, עשויים להיות מנועי חיפוש אחרים שמשמשים את הגולשים במדינות אלו.

כדי להגיע ללקוחות בסין, למשל, יש להשיג דירוגים גבוהים במנוע החיפוש באידו. בדרום קוריאה, הגולשים משתמשים במנוע החיפוש Naver, וברוסיה זה Yandex. לכל אחד ממנועי החיפוש הללו יהיו אלגוריתמים מעט שונים, וצוות המומחים של פרסונאס מדיה בקיא בהתנהלות בכל מנוע חיפוש בעולם, עם הבנה מקיפה בגורמי הדירוג הפרטניים.

אנחנו בוחנים את היעילות ההיקף והרלוונטיות של מחקר מילות המפתח שנרכיב עבורכם, באמצעות כלים שתוכננו במיוחד עבור מנוע החיפוש עבורו נבצע את תהליך האופטימיזציה לאתר שלכם, ואם צריך, נבצע גם הקמת אתר תדמית באנגלית שימשוך יוותר גולשים בינלאומיים.

בניית קישורים

יש צורך בביסוס אסטרטגיית בניית קישורים שפועלת בשוק היעד שלכם. על מנת לייעל את אסטרטגיית ה-SEO הגלובלית שלך, הצוות המקצועי שלנו ישיג קישורים נכנסים מאתרים בעלי דירוג סמכות גבוה עבור אזור, שפה ו/או מנוע חיפוש מסוימים.

כלומר, הצוות שלנו יבצע את המחקר המתאים על מנת למצוא את הספריות, הפרסומים, האתרים או חשבונות אינסטגרם מומלצים, שיספקו את ההזדמנויות הטובות ביותר לקישורים נכנסים.

מחקר מילות מפתח לאסטרטגיית SEO גלובלית

יש כמה קווי דמיון וכמה הבדלים בעת בחירת מילות מפתח לאסטרטגיית SEO גלובלית. כמו בכל מחקר מילות מפתח, יש לבחור מילות מפתח שרלוונטיות לאתר או לעסק ומובילות את סוג התנועה הנכון לאתר על מנת להופיע במיקומים בולטים בתוצאות החיפוש.

חשוב למצוא מילות מפתח בעלות נפח חיפוש גבוה מספיק כדי להביא מספיק תנועה לאתר, אבל הן צריכות גם להיות לא תחרותיות עד כדי כך שלא ניתן יהיה להשיג עבורן דירוג ולבזבז את מאמצי תהליך קידום אתרים גלובלי.

כמו בכל סוגי SEO, יש לקחת בחשבון את מיקום מילות המפתח בתוכן. מילות מפתח הממוקמות אסטרטגית בכותרת העמוד, בתיאורי העמוד, בטקסט האלטרנטיבי, בטקסט עוגן ובמקטעי טקסט בכותרת העליונה, משיגות ברוב המקרים דירוגי SEO טובים יותר ממילות מפתח שנכתבות בטקסט רגיל.

התאמת מילות המפתח לכוונת החיפוש

בדיוק כמו בכל תהליך גוגל קידום אתרים, חשוב להסתכל על הכוונה מאחורי החיפוש של המשתמש. 

בכל העולם, חיפוש קולי וחיפוש תחביר טבעי הם החיפושים הנפוצים ביותר, כלומר, משתמשים מופנים לעתים קרובות יותר ויותר לאתרים המתאימים לכוונתם המשוערת. לכן חשוב להקפיד על יצירת תוכן שמספק למשתמשים את המידע שהם מחפשים.

יצירת תוכנית ארוכת טווח ספציפית לשפה ולמבנה כתובת האתר

אסטרטגיית קידום אתרים גלובלי אינה מבוססת על תוכן בלבד. יש לוודא שגם האתר ידידותי לרובוטים של גוגל. אסטרטגיית קידום אתרים עולמית מצוינת תהיה בעלת מפת אתר נקייה, מוגדרת כהלכה, מתעדכנת לעתים קרובות, יחד עם כתובות אתרים ידידותיות לקידום אתרים וידידותיות לאנשים בכל שפה שאליה מתבצע תהליך האופטימיזציה של האתר.

מומלץ לכלול כמה מילות מפתח בכתובות האתרים, מכיוון שבגישה זו, הסורקים של מנועי החיפוש והגולשים מבינים בקלות את נושאי העמודים, וחשוב גם להקפיד על קישורים בין העמודים השונים בשפות השונות באתר; כך, לדוגמה, הגרסה הצרפתית מקשרת לגרסה האנגלית וכן הלאה.

התקנת Weglot, מאפשרת לעדכן אוטומטית את המטא נתונים עבור האתר. כאשר לוחצים על דגל השפה האנגלית, הוא אומר שהשפה היא "en_US", עבור "אנגלית של ארצות הברית". כאשר דגל השפה הצרפתית נבחר, Weglot משנה אוטומטית את הייעוד הזה ל"fr" עבור "צרפתית", וכשלוחצים על HE, האתר מופיע בעברית.

כלי המסחר

Weglot הוא אחד מכלי התרגום הבודדים של אתרים שעובדים עם SEO, והוא מטפל במרבית המשימות הכבדות של קידום אתרים בינלאומי.

תוסף זה יוצר אוטומטית תת-דומיינים או ספריות משנה עבור כל שפה, מה שעוזר לכל אתר להיות מאונדקס כראוי על ידי מנועי החיפוש. הוא מתרגם אוטומטית גם כותרות עמודים ומטא נתונים ומוסיף תגי hreflang.

עכשיו בואו נסכם את המידע המוצג במדריך זה

אסטרטגיית SEO בינלאומית טובה יכולה לעזור לכם בהצגת השירותים או המוצרים שלכם בפני אנשים בכל רחבי העולם. יש הרבה גורמים לחשוב עליהם, אבל עם המומחים של פרסונאס מדיה לצידכם, ההתנהלות תהיה מקצועית, יעילה ומניבת תוצאות.

אנחנו מקפידים על ביצוע מחקר מקיף של התחום, שימוש במילות מפתח בנפח גבוה בשפה הרלוונטית, יש לנו אנשי צוות שיודעים איך עושים פרסום ממומן בפייסבוק, ואנחנו בקיאים בהבדלים בין נפחי חיפוש מילות המפתח במדינות ובשפות השונות. ההמלצה שלנו, לפחות בהתחלה, היא לא להתמודד עם יותר מדי שווקים חדשים בבת אחת. 

עדיף לבסס את המותג שלכם במדינה נוספת אחת או שתיים, ולבנות מוניטין של מוצרים איכותיים ותוכן רלוונטי מבחינה תרבותית, במקום להציף את הרשת באתרים שמציגים תכנים באיכות ירודה בשלושים שווקים זרים. החיפזון הוא מהשטן, והתנהלות מקצועית, יעילה וחכמה היא שמנצחת במרוץ הפריצה הגלובלית הכול כך משתלמת שמחכה לכם.

המומחים של פרסונאס מדיה עונים על השאלות הנפוצות שלכם:

מהו האתגר הגדול ביותר בכל הנוגע לקידום אתרים גלובלי?

האתגר הגדול ביותר עם קידום אתרים גלובלי הוא שיש צורך למקם את המותג בחשיפה לתרבויות חדשות לחלוטין שיש להן את הספציפיות והמורכבות שלהן. כדי להתנהל נכון, יש לבצע מחקר שוק מעמיק להבנת הלקוחות החדשים.
חשוב גם להשתמש בכלי מחקר מילות מפתח ופלטפורמות דיון מתקדמות על מנת להבין את האופן בו אנשים מקלידים שאילתות במנועי החיפוש, מהם תחומי העניין והכאבים העיקריים שלהם, וכיצד אתם יכולים לסייע להם.

באיזה אופן עדיף למקד אתר בינלאומי: לפי שפה או מדינה?

הבלבול לגבי אפשרויות הבחירה האלו נובע מהעובדה שיש מעט מאוד הבדל ביניהן. יחד עם זאת, כל אחת מהאפשרויות הללו מאפשרת השגת תוצאות שונות. מיקוד לשפה מאפשר ביצוע אופטימיזציה של האתר לאנשים שחיים במדינות שונות אך מדברים באותה שפה.
העדיפות היא להתנהל בתהליך שמבוסס על מיקוד למדינה, כלומר, לבנות נוכחות באזור ספציפי מאפס. בגישה זו, קידום האתר הבינלאומי יחרוג מעבר לתרגום התוכן בלבד מהאתר הישראלי, ויתמקד גם בביצוע אופטימיזציה עבור אותו שוק, כולל עבור העדפות והתנהגות של לקוחות.

איך מבצעים לוקליזציה של תוכן באתר חדש?

האתגר העיקרי של לוקליזציה של תוכן הוא שפשוט תרגום האתר שלך למספר שפות ממוקדות לא יספיק. יש צורך בידע נרחב על השוק הפוטנציאלי על מנת להפוך את התוכן באתר ליעיל באמת. ברור שתרגום מילות המפתח שלך מילה במילה לא יעבוד.
מלכתחילה, למילים מסוימות עשויות להיות משמעויות כפולות בשפה האחרת, ומיותר לציין ששימוש בהן מבלי להבין את דקויות המשמעויות ומכלול הניואנסים של כל שפה, עלול להוביל לכמה מצבים מביכים.

איך ניתן להימנע מבעיות תוכן כפול?

עם מיקום התוכן באתר, ניתן לטפל בבעיה הבאה: גוגל עשויה לשקול גרסה מקומית של האתר ככפול, מה שישפיע באופן משמעותי על הקמפיין הבינלאומי שלכם, אבל ניתן להתגבר על בעיה זו באמצעות שימוש בתגי hreflang (rel=”alternate” hreflang=”x”).

Personas Media
נכתב ע"י צוות Personas Media
נכתב ע"י צוות Personas Media

צוות מומחים אשר מנהל למעלה מ - 15 שנה מגוון רחב של פרוייקטים בתחום השיווק הדיגיטלי.

אהבתם? שתפו:

תרגישו בנוח להשאיר פרטים

072-394-7000
072-394-7000