קידום אתרים לאדריכלים

כל מי שמעוניין להיות אדריכל מוכרח להיות אדם המסוגל לחזות את הנולד; ובתוך כך, עליו לדעת לשלב בין תכנון ליצירתיות. מי שעוסק בשיווק דיגיטלי; באופן די דומה, חייב לדעת לתכנן אסטרטגיה ייחודית אשר תוכל להוביל בעלי עסקים להצלחה. אך מה עם אדריכלים בעלי אתר אינטרנט המתעניינים בשיווק דיגיטלי? מה הם הקווים המנחים לגביהם? כל התשובות – במאמר שלפניכם.

מרבית בעלי העסקים היום (לרבות בעלי המקצוע), מודעים לחשיבותו של השיווק הדיגיטלי כאמצעי רב-עוצמה לקידום פעילותם. לחלקם הגדול ישנו אתר אינטרנט ומטרתם היא להתבלט באמצעותו דרך תהליך של קידום אתרים. אחת הדוגמאות הבולטות לכך היא קידום אתרי אדריכלים.

הרעיון הוא לגרום לאתרים האלה להופיע ראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל. ככל שהופעתם היא ראשונית יותר, חשיפתם העסקית של אותו אדריכל/ית תהיה נרחבת יותר. ובשורה התחתונה? זה יוכל להביא להם המון לקוחות חדשים.

לא מקדמים לפני שבונים: מה חשוב לדעת על בניית אתר למשרד אדריכלים?

את ה – "אימפייר סטייט בילדינג" בניו יורק לא בנו סתם כך מהאוויר. זה הצריך עבודה ממושכת וכמובן תכנון מעמיק. בדיוק על אותו עיקרון, לא ניתן לקדם אתר אינטרנט אלא רק אם מכינים אותו לתהליך של קידום אתרים (וזה כמובן, צריך להתבצע עוד בשלב הבנייה של האתר…)

דגשים חשובים לבניית אתר לאדריכלים:

  • נראות, נראות ו… שוב נראות: אתר של אדריכל צריך להיראות מושלם. מושלם לפחות כמו כל הבניינים שהוא אי פעם תכנן בקריירה שלו. בקיצור, חשוב לשים דגש על עיצוב ייחודי ואטרקטיבי אשר יהפוך את האתר ל"אתר עלייה לרגל"; למקום שגולשים ולקוחות פוטנציאליים פשוט לא ירצו לצאת ממנו. בין היתר, את אפקט ה- WOW הזה תוכלו להשיג דרך שימוש בטמפלטים (תבניות) מעוצבים ותוך שימוש בתמונות של "יצירות אומנות אדריכליות" (של מבנים אשר תוכננו על ידי האדריכל/אדריכלית).
  • יותר ויז'ואל – פחות מילים: להיות אדריכל זה הרבה יותר מלתכנן. מדובר כאן למעשה ב – "הצהרה עיצובית אישית" שגם יש בה המון יוקרה. וכדי להבליט את היוקרה הזו, צריך פשוט להציג אותה. לשם כך, זה הכרחי כי באתר האינטרנט של האדריכל תופענה תמונות רבות של "יצירותיו". את התמונות הללו מומלץ לאגד בעמוד "פרויקטים" כאשר לכל פרויקט ייכתב תיאור קצר. כאן חשוב לומר, כי הבחירה האם לעבוד מול אדריכל כזה או אחר נעשית בעיקר על סמך התרשמות מעבודות קודמות שלו. על כן, מומלץ "לדבר" יותר בתמונות מאשר בטקסטים כתובים. הסיכום הטוב ביותר לסעיף הזה הוא "תסתכלו בקנקן (במקרה שלנו – העבודות הקודמות של האדריכל) ולאו דווקא במה שיש בתוכו".
  • להדגיש את כישוריהם של האדריכל/ית: בין אם מדובר בבניית אתר עבור אדריכל יחיד/בתהליך של בניית אתר למשרד אדריכלים, חשוב תמיד להדגיש את רמות האיכות והכישורים שלהם. וזה אולי קצת יסתור את הסעיף הקודם, אך כאן מומלץ דווקא להרחיב יותר במלל. הרי כל לקוח פוטנציאלי/קבלן ירצו לדעת פרטים על כישורי האדריכל (מן הסתם…) בקיצור, באמת חשוב שתרחיבו על זה. 
  • התאמה מיתוגית בין האדריכל לקהל היעד שלו: מכירים את הפתגם "לכל סיר יש מכסה"? אז בדיוק על אותו עיקרון, "לכל מוכר – יש קונה". השאיפה היא להתאים את המוצר שלנו לקהל היעד הרלוונטי אליו.

כאשר מדובר באדריכלים, "המוצר" הזה יכול להתבטא בסגנונות שונים של עיצוב ובסוגים שונים של תכנונים אדריכליים (האם האדריכל/ית עוסק בתכנון בתים? מבנים תעשייתיים? מה היא הגישה שלהם כלפי עיצוב? וכו'…) הרעיון הוא לדעת "לעטוף" את הצעת המוצר ולהציג אותה בשפה אשר "תכבוש" את קהל היעד (הן באמצעים טקסטואליים והן באמצעים ויזואליים). לשם כך אגב, מומלץ להיעזר בשירותים מקצועיים של חברת דיגיטל מנוסה.

קידום אתרי אדריכלים – דגשים מרכזיים

לאחר שעברנו על הדגשים של בניית אתר לאדריכלים, נסקור כעת את התהליך של קידום אתרים בעבורם.

אך לפני הכול, נפתח ברקע כללי:

קידום אתרים הוא מערוצי השיווק החשובים והפופולאריים בעולם. מטרתו היא לשפר את מיקומם של אתרי האינטרנט בעמודי תוצאות החיפוש של גוגל. את המטרה הזו ניתן להשיג במספר אופנים:

  1. דרך תהליך של קידום אתרים אורגני
  2. דרך תהליך של קידום אתרים ממומן
  3. דרך תהליך משולב של קידום אורגני וממומן

התהליך האורגני של קידום אתרים (או בשמו המקובל Search Engine Optimization ובקיצור SEO)  מתמקד בביצוען של פעולות קידום ("אופטימיזציה") שמטרתן היא לקדם אתרים בתוצאות החיפוש בגוגל. קצרה יריעתנו בכדי לפרט כאן על כולן, אך מדובר בין היתר על פעולות כגון:

  • כתיבה והעלאת תכנים בשוטף
  • יצירת קישורים (פנימיים וחיצוניים)
  • הפיכת כתובות URL ל – "ידידותיות" ("Url Friendly")
  • טיפול בהפניות (301) ובהודעות שגיאה (404)
  • ועוד…

כלל הפעילות של קידום האתרים האורגני מתבססת על עריכתו של מחקר מילות מפתח. מחקר זה תורם במציאתם של ביטויי מפתח רלוונטיים אשר יכולים לסייע לנו לקדם אתרים בהצלחה.

תהליך הקידום הממומן (המוכר כ- Pay Per Click או בקיצור PPC) מתמקד ביצירתן של מודעות שיווקיות ממומנות. הרעיון בגדול הוא נורא פשוט: מייצרים מודעה במערכת הפרסום של גוגל ה – "Google Ads" ומעלים אותה מיידית אל עמודי תוצאות החיפוש. ברגע שגולש/לקוח פוטנציאלי לוחץ על המודעה הממומנת, אנו מחויבים עליה בפועל. משום המיידיות של התהליך, הקידום הממומן נחשב כאידיאלי לקידומם המהיר של דפי נחיתה.

הדגשים המרכזיים לקידומם של אתרי אדריכלים:

כאשר מדובר בתהליך של קידום אתרי אדריכלים, חשובים במיוחד האסתטיקה וחוויית המשתמש. למי שלא מכיר, "דרישות העל" של תחום קידום האתרים הוא ליצור ערך ורלוונטיות. ואם אדריכל/ית מעוניינים ליצור את הערך הזה, עליהם להפוך את האתר שלהם ל"בית" בעבור המבקרים בו.

מבחינת האסתטיקה (כפי שכבר ציינו), אתרים של אדריכלים מוכרחים להיראות אטרקטיביים. בין היתר, זה אומר להעלות תמונות איכותיות ולעצב את האתר באופן מזמין.

מבחינת חוויית המשתמש, ניתן לדבר כאן על 2 דגשים:

  • חוויית השימוש באתר
    ככלל, אתרי אינטרנט "ידידותיים" יותר למשתמש – עשויים להיחשב לפופולאריים ביותר. וככל שהאתר הוא רלוונטי יותר לשימוש (כלומר, שמבקרים בו הרבה גולשים) הוא גם מקודם באופן מהיר בגוגל.

ומה נחשב כ"ידידותי" באתר אינטרנט?

  • זמן טעינה: באתרים הנטענים מהר יותר חוויית המשתמש היא חיובית יותר. באתרים הנטענים לאט יותר – המצב הוא בדיוק ההפך (טעינה אשר לוקחת לפחות 3 שניות נחשבת לבעייתית במיוחד). זמן טעינה אגב, לא משרת רק מבקרים באתר, אלא גם את תהליך הקידום שלו. כשזמן הטעינה הוא סביר זה יכול לשפר את מיקום האתר בגוגל. כשזמן הטעינה הוא בלתי סביר, זה עלול לפגוע בדירוג שלו.
  • שימוש ב"פירורי לחם": ניווט נוח וקל באתר תורמים רבות לרמת חוויית המשתמש. וככל שהתמצאות היא פשוטה יותר, חוויית המשתמש היא חיובית יותר. מבחינה זו, השימוש ב"פירורי לחם" (סרגל המאפשר ניווט קל בין עמודי אתר שכבר ביקרו בהם) נחשב כאידיאלי ליצירת חוויית משתמש מקסימאלית. בנוסף, "פירורי לחם" מאפשרים לגוגל "להבין" טוב יותר מבנים של אתרי אינטרנט (ממש תכנון אדריכלי… לא ככה?)
  • הפיכת כתובות URL ל"ידידותיות": נושא אחר שגם אותו הזכרנו בחצי מילה, הוא להפוך כתובות URL ל"ידידותיות". הרעיון הוא די פשוט: במקום שהכתובות של עמודי האתר שלנו תופענה כמספרים וסימנים, עלינו להפוך אותן לכתובות מובנות. כך למשל, אם באתר האדריכלים שלנו קיים עמוד "פרויקטים" אנחנו ממש לא נרצה לקרוא לו #4#&*2.co.il"" למשל. במקום זאת, נוכל לשנות את שמו ל – "ourprojects.co.il".

לביצוע שינויים בכתובות ה – URL ישנן שתי מטרות:

  1. לאפשר לגולשים להבין היכן הם נמצאים (ולשפר בכך את חוויית המשתמש שלהם)
  2. לגרום לגוגל "לאהוב" את האתר כך שהוא יבחר לדרג אותו במיקום גבוה (ביצוע השינויים לשמותיהם של ה- URL's חייב להתבסס על מחקר מילות המפתח. בסופו של דבר, תהיה לכך השפעה חיובית על תהליך הקידום בגוגל).
  • יצירת ערך אמיתי וייחודי לגולשים
    בכדי לייצר חוויית משתמש באתר – אל לנו להסתפק באסתטיקה ובנוחות בלבד. עלינו לדעת לייצר גם ערך. "ערך" הוא התמורה שהגולש/לקוח מקבלים כאשר הם מבקרים באתר האינטרנט שלנו.

וכיצד ניתן לייצר ערך באתר העוסק באדריכלות?

  • העלאת תכנים בנושאי אדריכלות (למשל – "איך מוצאים אדריכל" או "טיפים בעיצוב פנים"…)
  • העלאת כתבות בנושאי אדריכלות
  • ניהול בלוג בנושא אדריכלות והעלאת תכנים מקצועיים אליו
  • העלאת סרטונים בנושאי אדריכלות
  • העלאת תמונות של עבודות אדריכלות (עם דגש על עבודות אשר בוצעו ע"י האדריכל/ית שהאתר נמצא בבעלותם).
  • ועוד…

קידום אתרי אדריכלים? רק מול מומחים מקצוענים!

יש "קידום אתרים" ו… קידום אתרים שעובד. השאלה המרכזית היא: במה אתם בוחרים? כאדריכלים ששלמות היא העבודה שלהם, האם תסכימו להתפשר על קידום אתרים בינוני? כזה שרק "אולי עובד"? כנראה שלא…

אנחנו ב – "פרסונאס" מדיה "נעצב" לכם שיווק דיגיטלי  מושלם:

ביצוע מחקר מתחרים וגיבוש אסטרטגיה מנצחת

בניית אתר איכותי העונה על צורכיכם השיווקיים

קידום האתר מ – א' ועד ת' עד להשגת התוצאות בשטח
ביצוע בקרה שוטפת לצורך שיפורו ושדרוגו של תהליך הקידום

אז למה אתם מחכים חברים?

השאירו כאן פרטים ונתחיל "לקדם" לכם עניינים 🙂

שלכם,

צוות מומחי הדיגיטל של "פרסונאס מדיה

כיף לשמוע מילה טובה

צרו איתנו קשר

עקבו אחרינו בפייסבוק

072-394-7000
072-394-7000