קידום אתרים אורגני לעורכי דין – הדרך אידיאלית ליצור חשיפה מקסימאלית
קידום אתרים אורגני (Search Engine Optimization או בקיצור "SEO"), הינה אחת מדרכי השיווק הפופולאריות והאפקטיביות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי. הרעיון הוא לבצע מגוון פעולות "קידום" (או "אופטימיזציה") הן באתר האינטרנט של הלקוח והן כאלו המשפיעות עליו באופן חיצוני, כאשר המטרה היא לגרום לעמודים מסוימים להיות מקודמים אל תוצאות החיפוש הראשונות של גוגל.

מדוע מומלץ לעורכי דין להשקיע בקידום האתר שלהם?
ובכן, הכמות האדירה של עורכי הדין בארץ הופכת את התחרות עבור עורך דין ספציפי המבקש להתבלט על פני מתחריו- לכמעט בלתי אפשרית. על כן, באמצעות קמפיין של קידום אתרים יוכל אותו עו"ד לזכות בחשיפה נרחבת ולהתבלט באופן משמעותית ביחס למתחריו.
ראשיתו של תהליך קידום האתר הוא עריכת מחקר מילות מפתח נרחב ויסודי. על סמך ביטויים נבחרים ורלוונטיים מבחינת תחרותיות, תתבצענה פעולות האופטימיזציה השונות אשר תוכלנה לסייע לקידומו של האתר בגוגל. וכאשר מדובר בעורכי דין המבקשים לקדם את האתר שלהם, חשוב להתמקד בביטויים הרלוונטיים לתחום עיסוקם הספציפי. למשל: "עורכי דין לרשלנות רפואית", "עורך דין פלילי", "עורך דין לדיני משפחה" וכו'.
לאחר שסיימנו עם נושא מחקר המילים, עלינו להתחיל ולבצע פעולות קידום נוספות הכוללות בין היתר כתיבת תכנים רלוונטיים, יצירת קישורים, טיפול בהפניות לדפים שונים באתר (301) ועוד…
תהליך קידום האתרים האורגני (SEO), אפקטיבי ככל שיהיה, עשוי לקחת זמן. במקרים מסוימים, יתכן ויחלפו להם מספר חודשים טובים עד אשר תופענה תוצאות ראשונות בשטח. לכן, רצוי להימנע מ"הכנסת כל הביצים לשיטת קידום אחת" ולאמץ במקביל שיטת קידום נוספת. אנו מדברים כמובן על האופציה של קידום אתרים ממומן בגוגל (Pay-Per-Click או בקיצור PPC"") אשר יכולה לייצר תוצאות במהירות.
מה הוא קידום אתרים ממומן בגוגל (PPC) וכיצד הוא יכול לתרום לקידום אתריהם של עורכי דין?
בהנחה ועורך דין חדש בתחומו (אך לא רק) מעוניין לייצר לעצמו חשיפה אפקטיבית ובעיקר מהירה הוא יוכל לאמץ, מעבר לשיטת קידום האתרים האורגני (SEO), את שיטת הקידום הממומן בגוגל (PPC). עקרונית, גם בשיטה זו ישנה התבססות על מילות מפתח וביטויים רלוונטיים אשר אותם יש לאתר באמצעות עריכת מחקר מילים איכותי ומקיף. יחד עם זאת, ההבדל המרכזי הוא במהות שיטת הקידום.
בעוד הקידום האורגני מתמקד בפעולות אשר יכולות להוביל לשיפור במיקומים, הקידום הממומן מתמקד בקמפיינים של יצירת מודעות ממומנות ב- Google AdWords (מערכת הפרסום של גוגל). לעומת הקידום האורגני, החשיפה באמצעות שיטת הקידום הממומן הינה מיידית- מייצרים קמפיין אשר עולה לאוויר בתוך דקות. כאשר מישהו לוחץ על המודעה הממומנת- רק אז מתבצע חיוב בפועל בעבור פרסומה.
הקידום הממומן הוא אפקטיבי במיוחד כאשר אתם רוצים להפנות לקוח היישר אל דף הנחיתה שלכם. כעורכי דין, תוכלו ליצור מודעה אטרקטיבית כגון "למשרדנו ניסיון של למעלה מ- 20 שנה בטיפול בסוגיות ירושה. לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות- היכנסו" ולקשר אותו ישירות לדף נחיתה לצורך השארת פרטים.
בכדי ששיטת הקידום הממומן תהיה יעילה באמת חשוב להשתמש בה בתבונה. ומה הכוונה? מצד אחד, כבר אמרנו כי שיטות הקידום בגוגל (הן האורגנית והן הממומנת) נשענות שתיהן על מחקר מילים איכותי. על כן, כאשר אנו יוצרים מודעה ממומנת חדשה רצוי שנמנע מהכנסת מילות וביטויי מפתח רבים. זה עלול לבלבל ואף ליצור דיסוננס אצל לקוחות פוטנציאליים. במקום זאת, עדיף שנשתמש בכ 2-3 ביטויים גג, כך שנוכל להיות ברורים וממוקדים יותר בעבור קהל היעד שלנו. מעבר לכך, נוכל לעשות שימוש בביטויים האחרים בכדי ליצור מודעות ממומנות נוספות.
כאשר מדובר בקידום ממומן עבור אתרים של עורכי דין, אופיו ומהותו של התהליך הוא שונה. ראשית, מומלץ ללכת על מה שנקרא "קידום אתרים לוקאלי" (מקומי), ולמקד את הקמפיין הממומן באזור המסוים שבו עורך הדין פועל. בהנחה ומדובר במשרד עו"ד גדול הכולל סניפים ברחבי הארץ, אפשר לבצע מספר קמפיינים מקומיים עפ"י אזורים שונים בהם הוא פועל (וזאת כמובן, לצד ביצוע קידום אורגני אשר מתמקד בקידום עפ"י מילות מפתח רלוונטיות). שנית, כדאי לקחת בחשבון כי פעמים רבות ישנם אנשים אשר מחפשים תוכן משפטי רק כדי למצוא מידע רלוונטי בלבד. אז נכון, אומנם לא מדובר כאן ברצון להזמין שירות, אך זה בהחלט יכול להועיל לכם בשתי אופנים:
- מידת הרלוונטיות של התוכן בעבור הגולש תסייע לכם בתהליך הקידום.
- גולשים עשויים לראות בכם מומחים אמיתיים בתחומם, ולבקש להתייעץ מולכם מעבר לקריאת התוכן שפרסמתם.

קידום אתרים בגוגל – רק אצל מומחי שיווק דיגיטלי מנוסים!
כמשפטנים מומחים בתחומם, אתם יודעים לספק ללקוחותיכם ייעוץ, הכוונה וליווי משפטיים באופן המקצועי ביותר. בדיוק מאותה סיבה, חשוב לבצע את תהליך קידום האתרים אל מול חברת דיגיטל בעלת שם וניסיון. כחברה המייצרת תוצאות בשטח באמצעות שירותי שיווק דיגיטליים, אנחנו בחברת "פרסונאס מדיה" יכולים להעיד עד כמה זה חשוב (ואף הכרחי) להתנהל אל מול גורמים מקצועיים בלבד.
רק חברות פרסום מנוסות, כאלו אשר נושמות וחיות שיווק דיגיטלי בכל רמח אבריהן, תוכלנה לספק עבורכם פתרונות דיגיטל איכותיים אשר באמת יובילו לתוצאות משמעותיות. פעמים רבות תוכלו להיתקל בהצעות "אטרקטיביות" בהן "מומחי דיגיטל" יבטיחו לכם הרים וגבעות תמורת מחירים משתלמים במיוחד. אך אל לכם להתפתות כל כך מהר. נסו לבדוק מי הם אותם גורמים ומי הם הלקוחות שהם העניקו להם (אם בכלל) שירותי דיגיטל בעבר. האם הם עצמם מקודמים בגוגל? הרי זה דיי שווה ערך ל"הסנדלר הולך יחף" כאשר מי שמציע לכם שירות קידום אתרים אינו מקודם בגוגל בעצמו. חשוב לשים לב ולהתייחס לכך בהתאם.
בסופו של דבר, התוצאות בשטח הן הדבר שקובע. דיבורים לחוד ולמעשים לחוד. ולכן, עליכם לשאול את עצמכם את השאלה הפשוטה הבאה: מה עדיף לי יותר – האם להשקיע פחות ולהסתכן בכך שלא אראה תוצאות, או להשקיע יותר במשרד דיגיטל איכותי ומקצועי אשר מגיע עם "קבלות" מוכחות מהשטח? על פניו – התשובה ברורה לגמרי. הבחירה – היא לחלוטין בידיים שלכם.