ככלל, קידום בגוגל (או ליתר דיוק: קידום אתרים בגוגל) הוא תהליך אסטרטגי של שיווק דיגיטלי המתמקד בביצוען של פעולות קידום שונות. מטרתן של הפעולות הללו הוא לגרום לעמודים ולדפי נחיתה אינטרנטיים להיות מקודמים אל המקום הראשון בתוצאות החיפוש של מנוע גוגל. ככל שמיקומם של העמודים/דפי הנחיתה הוא גבוה יותר, החשיפה שלהם, כמובן, היא נרחבת יותר. ובאופן כזה, ניתן יהיה להגיע לקהלי יעד נרחבים ולהצליח לגייס המון לקוחות חדשים.
קידום אתרי רופאים – האם לבצע מול מקדם פרילאנס או מול חברת קידום אתרים מקצועית?
כפי שכבר ציינו ברקע הדברים, קידום אתרים לרופאים הוא לא "עוד תהליך של קידום"… מעבר לעניין הטכני של ביצוע פעולות נדרשות, עלינו להתמקד במשהו מהותי יותר (שלא לומר קריטי אפילו…).
אנחנו צריכים לחשוב על כך, כי לרופא שאת האתר שלו אנו מעוניינים לקדם, יש מוניטין מקצועי שהוא רוצה לטפח ובעיקר להצליח לשמר. לכן, כל תהליך של בניית אתרים לרופאים וקידומם בגוגל, יהיה חייב להתבצע ע"י מומחים מנוסים בלבד. עצה שלנו? פנו אל חברת קידום אתרים מנוסה אשר יודעת בדיוק איך "להתאים תרופה לשיווק דיגיטלי".
דגשים חשובים לתהליך של קידום בגוגל עבור אתרים של רופאים
בכדי לקדם אתרים של רופאים בהצלחה, עלינו לשים דגש על מספר עקרונות חשובים. נעבור כעת על העקרונות הללו ונסקור אותם בהרחבה:
- העלאת מאמרים ותכנים מקצועיים: יצירת תכנים והעלאתם לאתר האינטרנט היא הא'-ב' של קידום אתרים בגוגל (בעיקר עבור קידום בגוגל המתבצע בצורה אורגנית). וכאשר מדובר בקידומם של אתרים השייכים לרופאים, אין כל מקום לעשיית טעויות. מבחינתם של גולשים מסוימים, התכנים המופיעים באתרים הרפואיים הם הרבה יותר מרק מידע שפשוט מעניין לקרוא אותו. לעיתים גם מדובר בתכנים בעלי השפעה שיש בהם בכדי לסייע בשיפור בריאותם של חולים. ובכל מקרה, כל תוכן העוסק ברפואה אשר יש בו אי אילו דיוקים, יכול לגרום לנזק תדמיתי משמעותי עבור רופא ו/או צוותים רפואיים שלמים.על כן, בבואנו לקדם אתרים של רופאים חשוב שנעבוד איתם בשיתוף פעולה מלא ונקבל מהם את ההכוונה והידע המקצועיים המדויקים. באם ניתן, עדיף כי התכנים הללו יכתבו ע"י הרופאים עצמם. מעבר לכך, אפשר להיעזר בכותב/עורך תכנים מקצועי אשר יוכל לסגנן את התכנים בצורה מעניינת.
- תהליך מחקר מילות המפתח: מחקר מילות המפתח הוא מן השלבים הראשוניים והמרכזיים ביותר בכל תהליך של קידום אתרים. ברוב המקרים, ניתן להיעזר בכלי "מתכנן מילות המפתח של גוגל" בכדי לחפש אחר ביטויים רלוונטיים. עם זאת, כאשר מדובר בקידומם של אתרים רפואיים, לא בטוח כי מתכנן מילות המפתח יידע לתת לנו את הביטויים שבהכרח יהיו רלוונטיים עבורנו (או ליתר דיוק- בעבור המבקרים באתר הרפואי המדובר). לכן, מומלץ לשלב ביטויים וכינויים נוספים אשר יוכלו לסייע לנו לקדם את האתר הרפואי בהצלחה. גם כאן כמובן, חשוב שנעבוד בשיתוף פעולה מלא אל מול הרופא/ה שאת האתר שלהם אנחנו רוצים לקדם.
- שימוש נרחב במדיה מגוונים: מצד אחד, תכנים המופיעים באתרים של רופאים יכולים לספק עבורנו מידע בעל ערך רב. עם זאת, מצד שני, לעיתים התכנים הללו עשויים להיות "כבדים למדי" כיוון שמדובר במידע העוסק בנושאים רגישים. על כן, מומלץ להרבות ולעשות שימוש בתמונות ובסרטונים לצד המידע הכתוב. אחת מן הדוגמאות הרלוונטיות לכך, היא אתרי אינטרנט של רופאי שיניים. בחלק גדול מהם, ניתן לראות שימוש נרחב במגוון תמונות וסרטונים שונים.
והנה צילום מסך להמחשת העניין:

- שימוש בפלטפורמות שיווק רלוונטיות (אינדקסים רפואיים): במקרים רבים, על מנת להגביר את האפקטיביות של תהליך הקידום כך שנוכל להשיג חשיפה נרחבת יותר, אנחנו נעזרים במגוון פלטפורמות מקוונות "חזקות". עפ"י רוב, מדובר באתרים כמו "Ynet", "כלכליסט", "מעריב" וכו'. לצד זאת, כאשר מדובר בקידום של אתרים רפואיים, אנו נרצה כמובן להיעזר בפלטפורמות הרלוונטיות לתחום הרפואה. הדוגמה הטובה ביותר לפלטפורמות הללו, היא האינדקסים הרפואיים כמובן. חלקם מציעים הרשמה חינמית + אופציה לקבלת קישורים חיצוניים. עם זאת, אותם האינדקסים החינמיים לא תמיד יספקו לכם את החשיפה הגבוהה שאתם מצפים לקבל. מצד שני, ישנה אופציה להירשם לאינדקסים בתשלום אשר מציעים חבילות חשיפה עפ"י קטגוריות נבחרות.
- קידום האתר בגוגל בעזרת קישורו לרשתות חברתיות: כידוע, לרשתות החברתיות ישנו כוח רב להגיע ולהשפיע על קהלי יעד רבים. בנוסף, הן גם יכולות לתרום רבות לכל תהליך של קידום אתרים בגוגל. אם כן, מדוע שלא ננצל את הכוח הזה כאשר מדובר בתהליך של קידום אתרים לרופאים?בין היתר, ניתן לקשר בין תכנים המופיעים ברשתות החברתיות (לינקדאין/פייסבוק/אינסטגרם) לבין עמודים ודפי נחיתה מאתר האינטרנט הרפואי
להלן צילום מסך לדוגמא:

קידום אתרים לרופאים? רק מול דוקטורים מומחים לשיווק דיגיטלי!
קידום אתרים בגוגל הוא ממש לא עניין של מה בכך. וכאשר מדובר בקידומם של אתרי אינטרנט רפואיים, אין מקום לבעלי "לב חלש".
לכן, אנחנו ב- "פרסונאס מדיה", כחברת דיגיטל מנוסה ומקצועית תמיד נשארים "עם האצבע על הדופק" בכדי לספק ללקוחותינו את השירות הטוב ביותר. במסגרת שירות הקידום שאנחנו מציעים אנו תמיד דואגים לבצע:
- מחקר ואפיון שיווקי מקיף: אנחנו לומדים את תחום העיסוק של הלקוח, בוחנים לעומק את מתחריו ובהתאם לזאת- מגבשים אסטרטגיה שיווקית רלוונטית.
- ביצוע "אופטימיזציה" (קידום בפועל): בליבת עשייתנו בתהליך הקידום, אנו מבצעים תהליך מלא של אופטימיזציה: מחקר מילות מפתח, יצירת פרופיל קישורים איכותי, יצירת היררכיה במבנה האתר, כתיבה והעלאה שוטפים של תכנים ועוד…
- בקרה ושיפור מתמידים: לכל אורך הדרך, אנו עוקבים בדריכות אחר תהליך הקידום כולו ומבצעים שיפורים במידה ויש צורך בכך.
בכל שאלה נוספת הקשורה לנושא המאמר, אתם יותר ממוזמנים לפנות אלינו ואנו נשמח לחזור אליכם עם כל המידע הרלוונטי.
לקבלת הצעה משתלמת מאיתנו לקידום האתר שלכם בגוגל – לחצו כאן
אולי יעניין אתכם גם: קידום אתרים בחו"ל | קידום אתרים בארצות הברית