Fraud Blocker
קידום אתרים לרופאים - פרסונאס מדיה

קידום אתרים לרופאים

תוכן עניינים

 

קידום אתרים לרופאים, בניגוד לקידומם של אתרי תדמית או מכירות למשל, הוא תהליך מורכב ומאתגר יותר. לא מדובר כאן בעוד שירות או מוצר סטנדרטיים שאנו מנסים למכור לציבור הרחב, אלא במתן מענה רפואי אישי שזה עניין קריטי בעל חשיבות עליונה. מה עלינו לדעת ובעיקר לעשות כאשר אנחנו רוצים לקדם אתרים של רופאים? הכול במאמר שלפניכם.

ללא ספק, אם יש דבר אחד שניתן לומר על עולם הרפואה של ימינו, זה שהוא הפך למתקדם ונגיש במיוחד עבור כל קצוות האוכלוסייה. ראשית, הרפואה נמצאת היום בחוד החנית הטכנולוגית, כאשר יותר ויותר פיתוחים ותרופות חדשות מצליחים להשפיע ולשפר את אורח חיינו. מעבר לכך, עצם קבלת המענה הרפואי הולך ומתפתח בשני כיוונים מרכזיים: האחד הוא קבלת שירותים רפואיים דיגיטליים והשני הוא האפשרות לפנות אל רופאים פרטיים. בדיוק בנקודות אלו, נכנס השיווק הדיגיטלי של קידום בגוגל לתמונה.

ככלל, קידום בגוגל (או ליתר דיוק: קידום אתרים בגוגל) הוא תהליך אסטרטגי של שיווק דיגיטלי המתמקד בביצוען של פעולות קידום שונות. מטרתן של הפעולות הללו הוא לגרום לעמודים ולדפי נחיתה אינטרנטיים להיות מקודמים אל המקום הראשון בתוצאות החיפוש של מנוע גוגל. ככל שמיקומם של העמודים/דפי הנחיתה הוא גבוה יותר, החשיפה שלהם, כמובן, היא נרחבת יותר. ובאופן כזה, ניתן יהיה להגיע לקהלי יעד נרחבים  ולהצליח לגייס המון לקוחות חדשים.

קידום אתרי רופאים – האם לבצע מול מקדם פרילאנס או מול חברת קידום אתרים מקצועית?

כפי שכבר ציינו ברקע הדברים, קידום אתרים לרופאים הוא לא "עוד תהליך של קידום"… מעבר לעניין הטכני של ביצוע פעולות נדרשות, עלינו להתמקד במשהו מהותי יותר (שלא לומר קריטי אפילו…). 

אנחנו צריכים לחשוב על כך, כי לרופא שאת האתר שלו אנו מעוניינים לקדם, יש מוניטין מקצועי שהוא רוצה לטפח ובעיקר להצליח לשמר. לכן, כל תהליך של בניית אתרים לרופאים וקידומם בגוגל, יהיה חייב להתבצע ע"י מומחים מנוסים בלבד. עצה שלנו? פנו אל חברת קידום אתרים מנוסה אשר יודעת בדיוק איך "להתאים תרופה לשיווק דיגיטלי".  

דגשים חשובים לתהליך של קידום בגוגל עבור אתרים של רופאים

בכדי לקדם אתרים של רופאים בהצלחה, עלינו לשים דגש על מספר עקרונות חשובים. נעבור כעת על העקרונות הללו ונסקור אותם בהרחבה:

  • העלאת מאמרים ותכנים מקצועיים: יצירת תכנים והעלאתם לאתר האינטרנט היא הא'-ב' של קידום אתרים בגוגל (בעיקר עבור קידום בגוגל המתבצע בצורה אורגנית). וכאשר מדובר בקידומם של אתרים השייכים לרופאים, אין כל מקום לעשיית טעויות. מבחינתם של גולשים מסוימים, התכנים המופיעים באתרים הרפואיים הם הרבה יותר מרק מידע שפשוט מעניין לקרוא אותו. לעיתים גם מדובר בתכנים בעלי השפעה שיש בהם בכדי לסייע בשיפור בריאותם של חולים. ובכל מקרה, כל תוכן העוסק ברפואה אשר יש בו אי אילו דיוקים, יכול לגרום לנזק תדמיתי משמעותי עבור רופא ו/או צוותים רפואיים שלמים.

     

    על כן, בבואנו לקדם אתרים של רופאים חשוב שנעבוד איתם בשיתוף פעולה מלא ונקבל מהם את ההכוונה והידע המקצועיים המדויקים. באם ניתן, עדיף כי התכנים הללו יכתבו ע"י הרופאים עצמם. מעבר לכך, אפשר להיעזר בכותב/עורך תכנים מקצועי אשר יוכל לסגנן את התכנים בצורה מעניינת.

     

  • תהליך מחקר מילות המפתח: מחקר מילות המפתח הוא מן השלבים הראשוניים והמרכזיים ביותר בכל תהליך של קידום אתרים. ברוב המקרים, ניתן להיעזר בכלי "מתכנן מילות המפתח של גוגל" בכדי לחפש אחר ביטויים רלוונטיים. עם זאת, כאשר מדובר בקידומם של אתרים רפואיים, לא בטוח כי מתכנן מילות המפתח יידע לתת לנו את הביטויים שבהכרח יהיו רלוונטיים עבורנו (או ליתר דיוק- בעבור המבקרים באתר הרפואי המדובר). לכן, מומלץ לשלב ביטויים וכינויים נוספים אשר יוכלו לסייע לנו לקדם את האתר הרפואי בהצלחה. גם כאן כמובן, חשוב שנעבוד בשיתוף פעולה מלא אל מול הרופא/ה שאת האתר שלהם אנחנו רוצים לקדם.
  • שימוש נרחב במדיה מגוונים: מצד אחד, תכנים המופיעים באתרים של רופאים יכולים לספק עבורנו מידע בעל ערך רב. עם זאת, מצד שני, לעיתים התכנים הללו עשויים להיות "כבדים למדי" כיוון שמדובר במידע העוסק בנושאים רגישים. על כן, מומלץ להרבות ולעשות שימוש בתמונות ובסרטונים לצד המידע הכתוב. אחת מן הדוגמאות הרלוונטיות לכך, היא אתרי אינטרנט של רופאי שיניים. בחלק גדול מהם, ניתן לראות שימוש נרחב במגוון תמונות וסרטונים שונים.

והנה צילום מסך להמחשת העניין:

בתמונה תמונה מתוך מאמר העוסק בנושא יישור שיניים מתוך אתר אינטרנט - פרסונאס מדיה
בתמונה: תמונה מתוך מאמר העוסק בנושא יישור שיניים מתוך אתר האינטרנט של "מרכז המומחים לרפואת שיניים" בניהולו של הפרופסור איתן מיזיריצקי
  • שימוש בפלטפורמות שיווק רלוונטיות (אינדקסים רפואיים): במקרים רבים, על מנת להגביר את האפקטיביות של תהליך הקידום כך שנוכל להשיג חשיפה נרחבת יותר, אנחנו נעזרים במגוון פלטפורמות מקוונות "חזקות". עפ"י רוב, מדובר באתרים כמו "Ynet", "כלכליסט", "מעריב" וכו'. לצד זאת, כאשר מדובר בקידום של אתרים רפואיים, אנו נרצה כמובן להיעזר בפלטפורמות הרלוונטיות לתחום הרפואה. הדוגמה הטובה ביותר לפלטפורמות הללו, היא האינדקסים הרפואיים כמובן. חלקם מציעים הרשמה חינמית + אופציה לקבלת קישורים חיצוניים. עם זאת, אותם האינדקסים החינמיים לא תמיד יספקו לכם את החשיפה הגבוהה שאתם מצפים לקבל. מצד שני, ישנה אופציה להירשם לאינדקסים בתשלום אשר מציעים חבילות חשיפה עפ"י קטגוריות נבחרות.
  • קידום האתר בגוגל בעזרת קישורו לרשתות חברתיות: כידוע, לרשתות החברתיות ישנו כוח רב להגיע ולהשפיע על קהלי יעד רבים. בנוסף, הן גם יכולות לתרום רבות לכל תהליך של קידום אתרים בגוגל. אם כן, מדוע שלא ננצל את הכוח הזה כאשר מדובר בתהליך של קידום אתרים לרופאים?

    בין היתר, ניתן לקשר בין תכנים המופיעים ברשתות החברתיות (לינקדאין/פייסבוק/אינסטגרם) לבין עמודים ודפי נחיתה מאתר האינטרנט הרפואי

להלן צילום מסך לדוגמא:

בתמונה פוסט מתוך הפייסבוק של "מרפאת השיניים של ד"ר טריאל סריקוב"
בתמונה פוסט מתוך הפייסבוק של "מרפאת השיניים של ד"ר טריאל סריקוב - פרסונאס מדיה

קידום אתרים לרופאים - שאלות ותשובות

מה ההבדל בין קידום אתרים לרופאים לבין קידום אתרים רגילים?

קידום אתרים לרופאים מחייב הכרות מעמיקה עם תחום הקידום וידע בתחום הרפואה. אתר לרופא
חייב להציע תכנים איכותיים ומקצועיים וחוויית משתמש ייחודית, יש להשקיע יותר משאבים במחקר
מילות מפתח ובמחקר שוק ומתחרים. כמו כן, מקדם האתרים חייב להתייחס לעדכון E.A.T מבית גוגל
(מנגנון לקביעת איכות), וכדי לקדם נכון אתר של רופא חשוב לבנות קישורים איכותיים מאתרים
סמכותיים, להדגיש את המומחיות של הרופא ולפרסם תכנים ארוכים המקבלים ציון גבוה במנועי
החיפוש.

מה זה עדכון EAT ולמה הוא חשוב בקידום אתר של רופא?

אחד העדכונים האחרונים של גוגל נקרא E.A.T, ראשי תיבות של Expertise (מומחיות),
Authoritativeness (סמכותיות) ו-Trustworthiness (אמינות). העדכון החדש באלגוריתם של גוגל
משפיע בעיקר על אתרי רופאים ואתרים אחרים העוסקים בתחום הרפואה. גוגל מדרג אתרים של
רופאים באמצעות ניקוד על פי מומחיות ומקצועיות התכנים באתר, ניסיון מקצועי והשכלה של הרופא,
ורמת האמינות של האתר.

למה חשוב להשקיע בתוכן מקצועי ואיכותי בקידום אתרים לרופאים?

תוכן נחשב תמיד למלך של גוגל, יחד עם זאת כאשר מקדמים אתרים של רופאים יש לתוכן חשיבות
רבה יותר. אתר של רופא חייב להיות מקצועי וסמכותי, לכן יש להעלות תכנים מקצועיים הקשורים
למומחיות ולידע של הרופא ולתחומי העיסוק שלו בעולם הרפואה. חשוב לקשר את האתר של הרופא
עם אתרים הנחשבים למקורות סמכותיים ומומלץ להוסיף באתר אותו מקדמים פידבקים וקרדיטים
לרופא.

חשוב לציין כי תכנים המופיעים באתרים של רופאים מהווים מקור מידע בעל ערך לגולשים, לכן אין
להקל ראש באיכות הכתיבה ויש לוודא את אמיתות הנתונים והמידע הרפואי, לכן הרופא חייב לעבור
על התכנים הנכתבים עבורו או לספק תוכן מקצועי לחברת הקידום.

האם כדאי להוסיף אתר של רופא לאינדקסים מקצועיים בתחום הרפואה?

בהחלט כן, כפי שציינו קודם, עדכון E.A.T של גוגל מתייחס לסמכותיות ולמומחיות של הרופא, לכן
חשוב לרשום את האתר באינדקסים מקצועיים בתחום הרפואה ויש לבנות מערך קישורים מאתרים
העוסקים ברפואה ונחשבים לבעלי סמכות.

יש אינדקסים רפואיים בהם הרישום חינמי ויש אינדקסים הגובים תשלום ומציעים חבילה הכוללת
קישורים חיצוניים ואפשרויות שונות של חשיפה באינדקס עצמו. האינדקסים יכולים לייצר לידים
איכותיים והם חשובים גם למערך הקישורים.

 
 

קידום אתרים לרופאים? רק מול דוקטורים מומחים לשיווק דיגיטלי!

קידום אתרים בגוגל הוא ממש לא עניין של מה בכך. וכאשר מדובר בקידומם של אתרי אינטרנט רפואיים, אין מקום לבעלי "לב חלש".

לכן, אנחנו ב- "פרסונאס מדיה", כחברת דיגיטל מנוסה ומקצועית תמיד נשארים "עם האצבע על הדופק" בכדי לספק ללקוחותינו את השירות הטוב ביותר. במסגרת שירות הקידום שאנחנו מציעים אנו תמיד דואגים לבצע:

  • מחקר ואפיון שיווקי מקיף: אנחנו לומדים את תחום העיסוק של הלקוח, בוחנים לעומק את מתחריו ובהתאם לזאת- מגבשים אסטרטגיה שיווקית רלוונטית.
  • ביצוע "אופטימיזציה" (קידום בפועל): בליבת עשייתנו בתהליך הקידום, אנו מבצעים תהליך מלא של אופטימיזציה: מחקר מילות מפתח, יצירת פרופיל קישורים איכותי, יצירת היררכיה במבנה האתר, כתיבה והעלאה שוטפים של תכנים ועוד…
  • בקרה ושיפור מתמידים: לכל אורך הדרך, אנו עוקבים בדריכות אחר תהליך הקידום כולו ומבצעים שיפורים במידה ויש צורך בכך.

בכל שאלה נוספת הקשורה לנושא המאמר, אתם יותר ממוזמנים לפנות אלינו ואנו נשמח לחזור אליכם עם כל המידע הרלוונטי.

לקבלת הצעה משתלמת מאיתנו לקידום האתר שלכם בגוגל – לחצו כאן

אולי יעניין אתכם גם: קידום אתרים בחו"ל | קידום אתרים בארצות הברית

Personas Media
נכתב ע"י צוות Personas Media
נכתב ע"י צוות Personas Media

צוות מומחים אשר מנהל למעלה מ - 15 שנה מגוון רחב של פרוייקטים בתחום השיווק הדיגיטלי.

אהבתם? שתפו:

תרגישו בנוח להשאיר פרטים

072-394-7000
072-394-7000