קידום אתרי מכירות

איך לקדם בהצלחה חנות אינטרנטית?

אתרי מכירות ברשת הם ערוץ אידיאלי ונוח לביצוע מסחר בהיקפים גדולים ולמכירת מוצרים מכל הסוגים. באופן כללי, אתרי מכירות הגדירו מחדש את התנהגותנו כצרכנים, ובעיקר את אופיה של התחרות העסקית בכול מה שקשור למתן שירותים בתשלום. מצד אחד, מדובר כאן בפלטפורמות המאפשרות למשווקים למכור הרבה יותר לקהלי יעד עצומים. מצד שני, נוצר כאן שוק רווי ותוסס שבו המלחמה על "עוגת החשיפה העסקית" הפכה לצפופה ומאתגרת מאוד. בדיוק מסיבה זו, אלפי בעלי אתרי מכירות פונים אל חברות דיגיטל מקצועיות אשר תוכלנה לסייע להם ליצור חשיפה אפקטיבית באמצעות תהליך אסטרטגי של קידום אתרים באינטרנט.

עם יד הלב, האם יצא לכם לבקר אי פעם באיזושהי חנות אינטרנטית? האם ביצעתם בה (או מבצעים בהווה) רכישות מוצרים ב"אונליין"? ובכלל, האם אתם מסוגלים לדמיין עולם שבו אין אתרי מכירות?

חברים יקרים, זו היא מ-ה-פ-כ-ה. מהפכה באופן שבו אנו קונים ומוכרים מוצרים ובעיקר מהפכה תודעתית. קחו את ענקיות המסחר המקוון לדוגמא. הקמעונאיות המובילות כמו אמזון, עלי אקספרס, איביי וכו' יצרו תרבות חדשה מבחינתנו: כניסה אל אתרי מכירות, רכישת מוצרים שאנחנו רוצים והמתנה למשלוח שיביא אותם אלינו.

מבלי לשים לב, זה כבר מזמן נהפך בעינינו למשהו מובן מאליו. והאמת- אין לנו מה להצטער על כך. אנחנו חיים היום בעולם שהוא דיגיטלי מאי פעם וזה אך טבעי כי מהפכה שכזו תתרחש דווקא בתקופתנו. אז נכון, מבחינתנו זו ברכה ובשורה של ממש. אך כיצד באמת רואה זאת כל חנות וירטואלית המוכרת לנו מוצרים או שירותים מגוונים? ובכן, מצד אחד- באופן חיובי מאוד. לכל חנות אינטרנטית כזו יש הזדמנות להגיע אל רבבות רוכשים פוטנציאליים. אך מצד שני, היא תיאלץ להתחרות בחנויות אינטרנטיות אחרות בכדי "לנגוס" בנתח השוק אשר אליו היא רוצה להגיע. פייר? משימה לא פשוטה בכלל. אך כיצד בכל זאת ניתן להתמודד עם האתגר? בואו נבדוק…

קידום אתרי מכירות באמצעות שיווק דיגיטלי

כולנו יודעים כי חשיפה אינטרנטית משמעותה היא להגיע לקהלי יעד נרחבים. לכן, בעלי אתרי מכירות אשר רוצים לקדם את פעילותם, חייבים לנצל את הפונקציה הזו בכדי להגיע ללקוחות פוטנציאליים רבים. הדרך האידיאלית לעשות זאת היא באמצעות שיווק דיגיטלי כמובן. וספציפית, דרך תהליך אסטרטגי מחושב של קידום אתרים ברשת.

למי שלא מכיר, קידום אתרים הוא ערוץ מרכזי בעולמות השיווק הדיגיטליים. הוא מאפשר לעסקים ליצור חשיפה נרחבת דרך קידום דפים אינטרנטיים בגוגל. הרעיון עצמו הוא די ברור: לקדם את העמודים או את דפי הנחיתה באמצעות פעולות "אופטימיזציה" – פעולות המשפיעות על מנוע החיפוש כך שהוא ידרג את העמודים/דפי הנחיתה במיקום גבוה יותר בתוצאותיו. ככל שהמיקום הוא גבוה יותר, החשיפה העסקית תגדל. וככל שהחשיפה היא נרחבת יותר, העסק יוכל להגיע אל יותר לקוחות פוטנציאליים.

נקודות מרכזיות לקידום מוצלח של אתרי מכירות ברשת:

  • תהליכים מקבילים של קידום אורגני וממומן: בגדול, כל התחום הזה שנקרא קידום אתרים מתחלק לשניים. החלק האחד הוא קידום אתרים אורגני (המוכר בעולם הדיגיטל כ- Search Engine Optimization או בקיצור SEO) והחלק השני הוא קידום אתרים ממומן (המוכר כ- Pay Per Click או בקיצור PPC).

כפי שציינו עוד קודם לכן, מטרת הקידום היא לגרום לדפים אינטרנטיים להופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל. שיטת הקידום האורגנית (או "הטבעית" אם תרצו), מתמקדת בביצוען של מגוון פעולות אשר אמורות להשפיע על דירוג הדפים בתוצאות.

מנגד, הקידום הממומן עוסק בקמפיינים שיווקיים דרך יצירת מודעות במערכת ה- Google Ads (מערכת הפרסום של גוגל), ופרסומן המיידי במנוע החיפוש. ברגע שגולשים מקליקים על המודעות, הגורם המפרסם מחויב עליהן. על אף כי מדובר בשתי שיטות שונות מטרתן כאמור, היא זהה: לקדם פרסום בגוגל. ובקטגוריית שוק תובענית ורוויה כמו זו של אתרי מכירות רצוי להשתמש, בעיקר בשנה הראשונה, בשתי השיטות יחד.

  • רמת שירות ויצירת חוויית משתמש ייחודית: נכון כשאתם נכנסים לחנות מסוימת, אז אתם מצפים שיתייחסו אליכם באדיבות ובשירותיות? לגיטימי לגמרי. על כן, אין כל סיבה בעולם שזה יהיה פתאום אחרת כאשר תחליטו להיכנס לאיזושהי חנות וירטואלית. ככל שרמת השירות תהיה גבוהה יותר, אתם תקבלו רושם טוב יותר. בסופו של דבר, זה עשוי להשפיע על החלטתכם הסופית: האם לקנות באותה חנות אינטרנטית או לא לקנות בה…

בין היתר, רמת השירותיות כאן תוכל להימדד באמצעות בחינתם של פרמטרים כגון:

  • עד כמה נוח להתמצא באתר?
  • האם תהליך הרכישה הוא מהיר?
  • האם ניתן לקבל מענה מקצועי (ומיידי) כאשר קיימת איזושהי תקלה ?
  • ועוד..

מעבר לכך, חשוב גם לשים דגש על חוויית המשתמש של הקונים. בגדול, זה כמו שאתם נכנסים לחנות פיסית ומקבלים ממנה "וייבים" מסוימים. למשל, אלמנטים כמו מוסיקה, עיצוב, תאורה או ריחות יכולים לייצר אצלכם רושם חיובי או שלילי.

אך כשמדובר בפלטפורמות של אתרי מכירות, חשוב להתמקד באלמנטים כגון:

  • רמת העיצוב של האתר – נראות תפריטים וגודל + צבע של הטקסטים)
  • סגנון השפה באתר – חשוב שיהיה משלב לשוני מזמין, לא יבש. משהו שיניע לפעולה. רצוי להיעזר בכותב תוכן מקצועי/קופירייטר בכדי שיוכל ליצור עבורכם "משחקי מילים" מעניינים.
  • אמצעים חושיים כמו הכנסת סאונד בעת ביצוע פעולות באתר, מוסיקת רקע, סרטוני מוצר, אנימציות וכו'.

בין אם אתם מנהליה של חנות פיסית ועל אחת כמה וכמה- של חנות אינטרנטית, ככל שתיצרו אצל לקוחותיכם תחושת "WOW" חזקה יותר, זה יגרום להם לרצות לחזור ולרכוש אצלכם.

  • יצירת פנייה מדויקת ורלוונטית לקהל היעד: אחד מן הכללים החשובים ביותר הרלוונטיים לתחום של קידום אתרי מכירות, הוא לבנות אותם באופן אשר יותאם לקהל היעד. כך למשל, אם אתר המכירות שלכם מתמקד בציוד מחנאות, אתם חייבים שהוא ייבנה עבור אנשים שזה רלוונטי עבורם. העיצוב, התכנים או כל אלמנט אחר יהיו חייבים לדבר בשפתו של קהל היעד. בין היתר, אתם תצטרכו ליישם את כלל הברזל הזה כאשר תיצרו מודעה פרסומית ב- Google Ads.

להלן צילום מסך רלוונטי:

מודעה ממומנת בגוגל של מותג ציוד מחנאות - פרסונאס מדיה
בתמונה: מודעה ממומנת בגוגל של מותג ציוד המחנאות "Shakel".
  • תהליכי ניטור ובקרה: קידום אתרי מכירות, בדומה לקידומם של כל סוגי האתרים, הוא תהליך המחייב בקרה ומעקב בכדי לבחון את מידת האפקטיביות שלו. את הבקרה הזו אנו מבצעים בין היתר במערכת ה- Google Analytics, אשר מספקת לנו מידע חשוב (ואף קריטי) המלמד אותנו על החוזקות והחולשות של תהליך הקידום. דרך בחינת נתונים כגון מהיכן מגיעים אלינו גולשים (טאבלט, סמארטפון או מחשב), אילו עמודים הכי עניינו אותם או מה הם המוצרים שהמירו הכי הרבה, אנו יכולים להכניס שיפורים נקודתיים בכדי להגדיל את היקף המכירות שלנו.

קידום אתרי מכירות? רק מול חברת דיגיטל אשר יודעת לייצר תוצאות!

אנשים המסוגלים לקדם אתרים, באמת שיש בשפע. אך מעטים הם המומחים אשר באמת יודעים איך להתאים תהליך של קידום לצרכיו המדויקים של הלקוח.

אנחנו ב- "פרסונאס מדיה", יודעים לבצע את ההתאמה הזאת. ראשית, אנו מבצעים תהליך של אפיון שיווקי מדויק. אחר כך אנו מגבשים אסטרטגיה שיווקית אשר לפיה אנו מבצעים את תהליך הקידום. ובכל אותה העת, אנו עוקבים בדריכות אחר אפקטיביות התהליך ודואגים לשפרו "תוך כדי תנועה".

בגדול, אפשר לסכם את התהליך הזה בשלושה צעדים מרכזיים: תכנון, ביצוע, בקרה (וחוזר חלילה). כך אנו עובדים, ומייצרים הצלחה עסקית ללקוחותינו!

בכל שאלה נוספת המתקשרת אל נושא המאמר (או אל נושאי שיווק דיגיטלי אחרים), אתם יותר ממוזמנים לפנות אלינו ואנו נשמח לספק לכם תשובות עבורן.

למעבר לקבלת הצעה משתלמת עבור קידום אתר המכירות שלכם – לחצו כאן

כיף לשמוע מילה טובה

צרו איתנו קשר

עקבו אחרינו בפייסבוק

072-394-7000
072-394-7000