
נתונים שחייבים לדעת:
- 55% מבעלי העסקים משקיעים בשירותי SEO מקצועיים. (WebFX 2019)
- 78% מהגולשים באינטרנט נכנסים לתוצאות שבדף השני ((Backlinko, 2020
מהנתון הראשון ניכר כי מרבית בעלי העסקים בוחרים שלא לעשות קידום אתר בגוגל בעצמם אלא לגשת לחברה מקצועית של קידום אתרים בגוגל (הן SEO והן קידום ממומן), ובצדק. לבצע קידום אתרים לבד – זה פשוט לא מקצועי. צריך לפנות אל חברה שיודעת מה היא עושה ושתוכל להעניק לכם שירותי קידום אתרים באינטרנט מלאים.
מהנתון השני המסקנה היא ברורה – קידום אתרים בגוגל הוא הדבר הכי חשוב לעסק שלכם אם אתם רוצים להעלות את המכירות. מאחר שכמעט אף גולש לא ניגש לתוצאות המופיעות בעמוד השני של מנוע החיפוש, התוצאות בעמוד הראשון הן אלו שחשובות באמת. כך שאם העסק שלכם לא יהיה מדורג בעמוד הראשון – אתם בבעיה. לכן SEO הוא הכרחי. כמו כן, קידום ממומן בגוגל גם מאוד יכול לעזור כמובן, בכך שהוא שם אתכם למעלה מעל התוצאה האורגנית הראשונה.
קידום אתרים אורגני
מהם שירותי קידום אתרים אורגני?
שירותי קידום אתרים אורגני הם שירותי ה SEO אותם מעניקה חברה לקידום אתרים במטרה לשפר את הביצועים של העסק שלכם ברשת. דוגמאות לשירותים אלו:
- אופטימיזצית און פייג' ואוף פייג'
- אופטימזציה טכנית
- בדיקת SEO
- יצירת אסטרטגיה מותאמת אישית ועדכון מתמיד שלה
- שיפור חוויית משתמש
- הפיכת הנכסים הדיגיטליים לרספונסיביים לנייד
- התאמת מילות מפתח
- מחקר מתחרים
- ניתוח אנליטי של הצלחת קמפיין הSEO
- ועוד!
איך לבצע SEO טוב?
מאחר שגוגל מסתמכת על יותר מ-200 פרמטרים כדי לקבוע את הדירוג שלכם בגוגל, עבודת קידום אתרים אורגני בגוגל היא מורכבת ולא פשוטה. כדי לבצע אותה טוב, צריך צוות מומחים, כל אחד בתחומו, שיתרום את חלקו להרכבת הפאזל הזה. מדובר באנשי פיתוח, אנשי שיווק, אנשי תוכן, אנשי עיצוב, אנשי אסטרטגיה וכו', שכולם ממוקדים מטרה אחת – לקדם את העסק שלכם בגוגל, על ידי התאמת האתר שלכם לפרמטרים שגוגל מדרגת על פיהם.
צריך הרבה ניסיון מקצועי כדי להצליח ב SEO, ולכן רוב בעלי העסקים פונים אל חברה לקידום אתרים שתסייע להם למנף את העסק שלהם בצורה חסכונית, יעילה, מקצועית ומותאמת אישית.
אילו סוגים של שירותי SEO חברה לקידום אתרים אורגני מציעה?
קריטריון/סוג SEO | עבור? | לשם מה? |
SEO מקומי | עסק מקומי | עסק שרוצה להיות מדורג טוב יותר ולהגביר את הנוכחות הדיגיטלית שלו באזור המקומי שלו |
SEO בינלאומי | עסק בינלאומי | עסק שרוצה להיות מדורג טוב יותר ולהגביר את הנוכחות הדיגיטלית שלו בכל רחבי העולם |
E-commerce SEO | עסק מקומי או עסק בינלאומי | חנות אונליין שרוצה להיות מקודמת טוב יותר ברשת |
מה שירותי קידום אתרים אורגני מציעים לחברות?
מה כל SEO טוב צריך לכלול בתוכו? הנה כמה שירותי SEO (קידום אתרים בגוגל באופן אורגני) אותם כל חברה לקידום אתרים חייבת להעניק לכם:
1. בדיקת SEO:
כל חברה לקידום אתרים צריכה להיות מצוידת עם כלי לבדיקת SEO. החברה צריכה לבחון לעומקו של דבר את המצב הנוכחי של הSEO של האתר שלך – עד כמה האתר שלך אופטימלי למנוע החיפוש. היא עושה זאת על ידי בדיקת אסטרטגיית ה SEO הנוכחית שלך, ואם אין לך כזו עדיין, החברה תבצע הערכות שונות וניתוחים שונים בעסרת כלי בדיקת SEO כדי לדעת פחות או יותר איפה העסק של עומד, ואיפה יש לבצע מקצה שיפורים.
אתם יכולים כמובן להיעזר בעצמכם בכלים דיגיטליים חינמיים לבדיקת SEO, אך הניסיון שלנו מראה כי זו אינה דרך הפעולה הנכונה. חשוב מאוד שאנשי מקצוע, מומחי קידום אתרים אורגני, יסתכלו טוב-טוב על האתר שלכם ויסיקו משם את המסקנות. יש משמעות לכך שאנשי מקצוע יבחנו את האתר שלכם, והתוצאה היא מסקנות דידקטיות איכותיות ומקצועיות ברמת ניתוח גבוהה יותר וברמת דיוק גבוהה יותר.
ניתוח מתחרים:
גם אם אתם חושבים שאתם מכירים כבר את כל המתחרים שלכם, אתם חייבים לבצע ניתוח מתחרים בשוק על ידי כלים לניתוח מתחרים, שכן אחרת לא תוכלו לזהות כל מיני מתחרים (למשל, מתחרים באוף ליין, או מתחרים באון ליין).
למה ניתוח מתחרים חשוב? – משום שבזכותו תוכלו לדעת מה החוזקות שלכם בשוק, מה החולשות שלכם בשוק, ואיך להפוך את החולשות לחוזקה. תנצלו את החולשות של המתחרים שלכם, ותשוו את עצמכם אליהם כך שתראו במה אתם יותר חלשים או יותר חזקים, מה שיוביל גם למיתוג מבוסס יותר.
חברת קידום אתרים באינטרנט צריכה לבצע הערכת מצב של המתחרים שלך כל הזמן, ולא רק בתחילת הדרך. מדובר פה על עניין מתמשך כדי שכל פעם תוכלו לזהות הזדמנויות חדשות בשוק למיתוג מחודש או לעדכונים שונים באסטרטגיה שלכם.
אופטימיזצית און פייג' (On Page SEO):
אופטימיזצית on-page היא חשובה מאוד, שכן היא האופטימיזציה לכל המרכיבים של האתר שלכם עבור מנוע החיפוש של גוגל. דוגמאות למרכיבים שצריכים לעבור אופטימיזציה באתר שלכם יכולות להיות:
- כותרות
- תגיות
- תיאורי מטה
- לינקים פנימיים
- תמונות אתר
- מילות המפתח
- תוכן רלוונטי ומקורי משובץ עם מילות מפתח
- עיצוב
- חווית המשתמש
- מהירות טעינת הדפים באתר
- מפת האתר
אם חברת קידום אתר בגוגל לא מציעה לכם שירותי אופטימיזצית on-page, היא פשוט לא רלוונטית, כאילו היא לא מספקת שירותי קידום אתרים בכלל – שכן מדובר בחלק כל כך עיקרי מקידום האתר שלכם בגוגל.
אופטימיזצית אוף פייג' (Off Page SEO):
אופטימיזצית off-page חשובה גם היא, לא פחות מה on-page, וחשוב שתבחרו בחברה לקידום אתרים אשר עושה אופטימיזציה כזאת. מהי אופטימיזצית off-page? – זוהי אופטימיזציה לגורמים שמחוץ לאתר שלך, אך שמשפיעים על הדירוג שלך בתוצאות החיפוש של גוגל.
דוגמה לגורם כזה הוא למשל קישור חיצוני. קישור חיצוני לאתר שלכם (backlink) הוא קישור שמפנה לאתר שלכם (לדף הבית או לדף אחר באתר שלכם). כאשר אתרים אחרים מפנים לאתר שלכם, בעיני גוגל אתם נחשבים ל"מומלצים" יותר. כמובן שככל שהאתר שהפנה אליכם פופולרי יותר כך הקישור אליכם הוא משמעותי יותר.
ככל שיותר אנשים מופנים אליכם דרך אתר אחר (ואת זה אפשר לבדוק דרך הכלים האנליטיים של גוגל) וככל שאתם מקבלים יותר הפניות לאתר שלכם מאתרים אחרים – אתם תדורגו גבוה יותר בגוגל, שכן גוגל עוקבים אחר השינויים האלה ומעריכים את כך שאתם נחשבים ל"מומלצים" יותר.
אם אתם למשל עסק למעבדת טלפונים, וחנות טלפונית מוכרת הכניסה קישור לאתר שלכם באתר שלה – העסק שלכם ידורג גבוה יותר בגוגל. או למשל, אם בלוגר מצליח מוסיף קישור אליכם בבלוג שלו אחרי שהוא נעזר במעבדת הטלפונים שלכם, גם פה האתר שלכם יקודם טוב יותר בגוגל.
עוד דברים שחשוב לעשות כשעושים אופטימיזצית אוף פייג':
- בצעו אופטימיזציה לפרופיל שלכם ב"גוגל לעסק שלי" (Google My Business).
נסו לפקוח עין על האזכורים של העסק שלכם ברשתות החברתיות, בבלוגים, באתרים וכו', בעיקר אלו שנעשו על ידי אנשי מפתח. כמו כן, נסו לקדם את התוכן שלכם עבור בלוגרים שונים או אנשי מפתח אחרים.
יצירת אסטרטגיית SEO לאתר הלקוח:
התאמת אסטרטגיה באופן אישי לעסק היא לא עוד המלצה מקצועית – היא הדרך של העסק שלכם להצלחה מובטחת ול ROI גבוה. כשהאסטרטגיה לא מותאמת לעסק שלכם, אתם מוציאים כספים ומשאבים לחינם, על משהו שרוב הסיכויים לא יחזיר את ההשקעה שלו, מאחר שהוא כל כך לא מדויק ולא בכיוון.
חברות אשר עושות קידום אתרים זול, תרתי משמע, הן לרוב חברות לא מקצועיות שעוסקות בטכניקות SEO ירודות ולא איכותיות, כמו למשל שכפול תוכן, יצירת תוכן ספאמי, יצירת לינקים ירודים ועוד. אותן חברות אשר משתמשות בטכניקות אלו לרוב מערימות על גוגל ומפרות את כללי המדיניות של גוגל. הדבר הזה לא מסתיים בשתיקה, כשגוגל מגלים זאת ומפעילים סנקציות שונות על האתר שלכם (דירוג מאוד נמוך, הסרת האתר ועוד סנקציות אשר פוגעות משמעותית במוניטין שלכם).
עליכם בלי שום צל של ספק להימנע מחברות גרועות אלו, ולפנות רק אל חברות מקצועיות, אשר מספקות לכם קידום אתרים איכותי וברמה גבוהה, פועלות אך ורק בטכניקות הסטנדרטיות, וכמובן, מתאימות את עצמן באופן אישי אליכם.
התפשרות על חברה זולה שלא מבצעת התאמה אישית תעלה לכם הרבה יותר כסף ומשאבים מאשר לפנות מלכתחילה לחברה איכותית שיודעת מה היא עושה. לעתים קרובות הנזק שאותן חברות זולות וירודות עושות הוא קשה מאוד לתיקון, ותיקון המוניטין הניזוק שלכם ותיקון מצב ה SEO שלכם יעלה לכם הרבה יותר אם תפנו קודם אל אותן חברות לא טובות.
אל תפשרו כשזה נוגע לעסק שלכם, ותבחרו עבורו את הטוב ביותר – חברה איכותית, ברמה גבוהה, שלא משתמשת בטכניקות ירודות, שפועלת אך ורק על פי ההנחיות של גוגל בלי לנסות לשחק משחקים, וכמובן, חברה שמבצעת התאמה אישית אליכם בכל התחומים, ובפרט בתחום האסטרטגיה.
עדכון אסטרטגיה מתמיד:
SEO צריך כל הזמן לחדש את עצמו. מהגדרתו של SEO, ברור כי מדובר בהתאמת האתר למנוע החיפוש – ומאחר שתנאי מנוע החיפוש, האלגוריתמים שלו ודרישותיו משתנים כל הזמן בהתאם לעדכונים שונים, ניכר כי עבודת ה SEO היא עבודה מתמשכת.
כך שגם כאשר האתר שלך הגיע לנקודה אופטימלית וחיונית, עבודת SEO מתמשכת מוודאת שהוא ישאר ככה ושלא תלכו אחורה. ללא עבודת SEO מתמשכת, תמצאו את העסק שלכם שוב חוזר אחורה לדירוגים נמוכים ולאתר שאינו אופטימלי לתנאי מנוע החיפוש.
דוגמאות לעדכונים שוטפים שיכולים להיות הן למשל:
- הוספת מילות מפתח שכעת הן נחוצות
- הוספת תוכן חדש בהתאם לשינויים במילות המפתח או שינויים בשוק
- קידום תוכן חדש לבלוגרים או לאנשי מפתח אחרים
- עדכון מתחרים בשוק
- עדכון הקוד או התגיות, הוספת לינקים חיצוניים וכו' בהתאם לעדכונים של מנוע החיפוש ולדירוג שלכם בגוגל

קידום אתרים ממומן
קידום אתרים ממומן בגוגל כחלק משירותי קידום אתרים
קידום אתרים ממומן בגוגל כחלק משירותי קידום אתרים
בהתאם לשיקולים שלכם עם חברת קידום האתרים שלכם, תגיעו להחלטה האם להיעזר גם בקידום ממומן של גוגל. אלו יכולים להיות שיקולי תקציב או שיקולי אסטרטגיה, וההחלטה צריכה להיות בהתאם למאפיינים של העסק שלכם, לאופיו ולצרכיו.
אם אכן החלטתם להיעזר בשירותי קידום ממומן בגוגל, אתם צריכים לשים לב לכמה חלקים חשובים:
- מחקר מילות מפתח מדויק ביותר, והגדרת מילות המפתח בצורה אפקטיבית.
- הגדרת קהל יעד מדויק.
- התאמת הקמפיין לקהל היעד.
- פיתוח דף נחיתה אופטימלי.
רספונסיביות לנייד של המודעה שלכם.
איך כל חתיכות הפאזל מתחברות
מילות המפתח הן שיקבעו אילו אנשים יראו את המודעה שלכם, והמטרה שלכם כמובן היא לכוון אל הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. תצטרכו להתאים את אופי הקמפיין בהתאם לקהל היעד שלכם, ללקוחות הפוטנציאליים שלכם. לולא התאמה לקהל היעד – הקמפיין הממומן שלכם פשוט לא יהיה רלוונטי, וה ROI שלכם יהיה נמוך.
אחרי שלקוח פוטנציאלי מצא אתכם בגוגל והמודעה שלכם משכה את עיניו בניסוח שלה ובהופעתה (שכן המודעות הממומנות של גוגל מופיעות לפני התוצאות האורגניות), הוא יכנס אל האתר שלכם או אל דף הנחיתה שלכם. אם אלו לא יהיו מספיק מוכרים, שיווקיים ונוחים לשימוש – הלקוח הפוטנציאלי שלכם פשוט יוותר. אתם צריכים למכור לו למה אתם הטובים ביותר, וכמובן לדאוג שהכול יהיה בלי דברים מסובכים אלא נוח לתפעול ולשימוש, וכמובן, מהיר.
הערה 1: שימו לב כי היום הרבה יותר אנשים משתמשים בנייד שלהם לצורך חיפושים בגוגל, ולכן בעידן של היום חשוב ביותר מתמיד שהמודעה שלכם תהיה מותאמת גם לשימוש דרך הנייד, בייחוד כשמדובר בחיפוש עסק מקומי. כך שכל התהליך שתיארנו פה, אם אתם עסק מקומי, כנראה יקרה דרך הנייד של הלקוח הפוטנציאלי, וזו הסיבה שכל כך חשוב להתאים את המודעות ואת הנכסים הדיגיטליים שלכם לנייד.
הערה 2: כמובן שאם אין לכם מודעה בגוגל, אופטימיזציה נכונה ומוצלחת של האתר שלכם תגרום ללקוח הפוטנציאלי שלכם לעבור את כל התהליך הזה רק ללא המודעה, פשוט כי אתם תהיו מדורגים גבוה בגוגל. התהליך הוא פשוט: מציאת האתר שלכם ע"פ מילות מפתח והתאמה לקהל היעד, הגעה לאתר, התרשמות בעזרת התוכן, העיצוב וחוויית משתמש חיובית, וביצוע המרה אם האתר אכן שיווקי ואופטימלי.
המשמעות של שליחת דוחות חודשיים
אין שאלה בכלל – אתם רוצים חברה שתוכלו לסמוך עליה. כדי שתוכלו לסמוך על החברה שלכם, אתם צריכים שהיא תראה לכם את הביצועים שלה ואת מה שהיא עשתה – בצורה אמינה ושקופה. ככל שהחברה שלכם מסתירה מכם יותר – כך אוטומטית היא חשודה יותר ואתם פחות יודעים מה בדיוק קורה בשטח.
בדיוק בשביל זה הומצא הקונספט של דוחות חודשיים. אלו דוחות עם כל פירוט הביצועים שלכם בחודש זה, מה שהצליח, מה שפחות הצליח, מאיפה מגיעים אליכם הלידים החדשים (מקידום ממומן? מקידום אורגני?) , אילו מילות מפתח הכי סייעו, מה היה שיעור יחס ההמרה, דירוגים בגוגל וכו'.
מכאן אתם גם יכולים לראות את הביצועים של החברה ולראות אם הם אכן היו איכותיים וברמה גבוהה. התובנות בנוגע להצלחתה של האסטרטגיה שנבנתה לכם נהיות מדויקות ואמפיריות יותר עם דוחות חודשיים, וכך כל המידע נגיש מול העיניים.
שקיפות בנושא שירותי קידום אתרים היא תנאי בסיסי לקשר שלכם עם חברת שירותי קידום אתרים. חברה שאינה שקופה ושאינה מספקת לכם דוחות חודשיים באופן קבוע – היא חברה שאין לכם דרך לסמוך עליה, ומומלץ שתבחרו בחברה אחרת.
איך חברת שירותי קידום אתרים צריכה להיות?
מעבר לכך שחברה לקידום אתרים צריכה להיות יסודית, מנוסה ומקצועית, היא גם צריכה לתת לכם את כל השירותים המקיפים של שירותי קידום אתרים.
שירותי קידום אתרים מקיפים אלו כל השירותים שפירטנו עבורכם פה במאמר, אך גם אלמנטים נוספים כמו תקשורת שוטפת, שקיפות מלאה, פגישה או אפילו פגישות ראשוניות של איפיון התחלתי ועוד.
יתרה מזאת, חברת קידום אתרים באינטרנט צריכה, כחלק מהתקשורת איתכם, להיפגש איתכם לאורך הדרך. מעבר לפגישת האיפיון הראשוני שיש לבצע, יש לערוך גם פגישות סדירות, איתכם או עם מנהל החשבונות שלכם. פגישות סדירות עם הצוות שמנהל לכם את הפרויקט הדיגיטלי מאפשר לכם לעבור ביסודיות על הדוחות החודשיים, לשאול את כל השאלות שיש לכם, להוסיף בקשות ועוד.
כל אלו ביחד, כעבודה הרמונית, יביאו להצלחה הרמונית. יש ערך מאוד גדול בקידום אתרים לעבודה הוליסטית ומקיפה, ולכן חשוב ששני הצדדים ירתמו לפרויקט וישקיעו בו, כך שהצוותים הטובים ביותר יעבדו על הקמפיין שלכם בסנכרון מושלם, מה שיובל לכך שכל חתיכות הפאזל יהיו מורכבות ביחד.
לסיכום:
שירותי קידום אתרים מורכבים בעיקר מ SEO ומקידום אתרים ממומן בגוגל. בתוך כל אחד מאלו יש עולם שלם של שירותים שאותם חברת שירותי קידום אתרים צריכה לספק לכם. פירטנו עבורכם כאן את כל השירותים המרכזיים והבסיסיים ביותר שחברת קידום אתרים מקצועית צריכה להעניק ללקוחותיה, ואם היא לא מעניקה אותם לכם זה צריך להעלות לכם סימן שאלה גדול.
SEO לא יהיה שלם אם לא יינתן מקום לכל אחד ממרכיביו, וגם קידום ממומן בגוגל לא יהיה שלם אם לא תינתן הדעת לכל אחד מהחלקים שמרכיבים אותו. כשיש חתיכה חסרה בפאזל, הוא פשוט לא שלם והתמונה לא ברורה.
כשעושים רק חצי עבודה עם SEO, כמובן שהקמפיין לא יצליח כמו שהוא יכול להצליח, והפוטנציאל ילך לפח אם לא נממש אותו. לכן חשוב מאוד לעשות עבודה מקיפה, ולא רק "חצי כוח", כי אחרת זה גם מה שנקבל – עבודה לא גמורה, שלא מפיקה תוצאות, שלא מגיעה ליעדים ובעיקר – עבודה שמשאירה אותנו עם תחושות של ייאוש, תסכול ואכזבה.