קידום אתרים לשנת 2019 :

הצ'ק ליסט המושלם ל- ON SITE\OFF SITE

קידום האתרים האורגני נמנה כיום על תחומי השיווק הדיגיטלי הבולטים והמשפיעים בעולם. רבבות בעלי עסקים כבר הבינו מזמן את המשוואה הפשוטה – יותר חשיפה מקוונת תוכל להגדיל את הפוטנציאל להצלחה שיווקית. מידת היכולת של קידום האתרים להצליח ולייצר מינוף עסקי, תלויה בפעולות האופטימיזציה (הקידום) הנעשות ברמת ה- ON SITE (באתר האינטרנט עצמו) וברמת ה- OFF SITE (בפעולות הנעשות אל מחוץ לאתר האינטרנט). גוגל מעת לעת משנים ומעדכנים את הדרישות, ואנחנו צריכים לעמוד בהם. במדריך הזה נמנה כמה מן הדברים שצריך לעשות על מנת לעשות קידום אתרים ב 2019. 

בסופו של דבר, כל בעלי העסקים שואפים להצליח. קידום האתרים מאפשר להם לעשות זאת באמצעות עבודה המתמקדת במטרות וביעדים ספציפיים: העלאת מודעות למותג, הגדלת כמות המבקרים באתר (יצירת טראפיק), יצירת כמות גדולה יותר של לידים איכותיים, עלייה ביחס ההמרות ועוד. בכדי שלא תפספסו דבר בקידום האתר העסקי שלכם, אנו מזמינים אתכם להיעזר ברשימת ה-MUST DO'S  המעולה שהכנו עבורכם.

פעולות שצריך לעשות בקידום אתרים

אחת הקביעות הבלתי ניתנות לערעור, היא שתחום השיווק הדיגיטלי נהפך למנוע הצמיחה הגדול והמרכזי של הרבה מאוד בעלי עסקים. בתוך כך, אחד הנושאים החמים והמובילים  כיום בשיווק הדיגיטלי הוא קידום האתרים האורגני (Search Engine Optimization או בקיצור SEO). קידום האתרים האורגני מתבסס על מגוון נרחב מאוד של פעולות, אשר יכולות להוביל לקידומם של אתרי אינטרנט אל העמודים הראשונים בתוצאות החיפוש של Google  (ובמכשירי מובייל – אל תוצאות החיפוש הכי עליונות).

הקידום האורגני הוא אחד מתחומי הדיגיטל המורכבים ביותר שישנם. הסיבות המרכזיות לכך הן כמויות המשתנים והנתונים הרבים שיש צורך להתייחס אליהם באופן שוטף:

  • ביטויי מפתח.
  • כתיבת תוכן.
  • קישורים.
  • אלטים (לתמונות).
  • הודעות שגיאה.
  • הפניות.
  • הגדרות טייטל\דיסקריפשנס.
  • מבנה האתר.
  • ועוד…

למען האמת, כשחושבים על זה, מקדמי האתרים העוסקים בתחום ה- SEO הם קצת כמו "רובוטים אנושיים". הם נדרשים להתמקד בכל כך הרבה דברים בעת ובעונה אחת.

ומעל לכול, יש אתכם. בעלי העסקים המשתוקקים לראות איך האתר שלהם מטפס לעמודים הראשונים ב- Google. בשלב זה חשוב להדגיש, ובעיקר אם אתם לא הכי בקיאים בקידום אורגני, כי מדובר בתהליך מתמשך אשר עשוי לקחת זמן. לעיתים, אתם עשויים לראות תוצאות רק כעבור מספר חודשים. במקרים אחרים, זה גם עשוי לקחת שנה ואף יותר מכך.

בסופו של דבר, מה שהכי ישפיע על הצלחתו של תהליך הקידום זה איכות פעולות האופטימיזציה (הקידום) המבוצעות במסגרתו. את הפעולות הללו ניתן לחלק ל-2 סוגים שונים:

  • אופטימיזציה ברמת "ON SITE": כל פעולות ה- SEO המשפיעות על דירוג האתר שלכם המבוצעות באתר האינטרנט (לרבות בדיקות שונות הקשורות אליו באופן ישיר).
  • אופטימיזציה ברמת "OFF SITE": כל פעולות ה- SEO המשפיעות על דירוג האתר שלכם שמכוונות אל מחוץ לאתר האינטרנט (לרבות בדיקות שונות הקשורות אליו באופן עקיף).

צ'ק ליסט ברמת ON SITE:

בדיקות לתקינות יכולת האינדוקס של גוגל:

סדרת פעולות בסיסית שמטרתה היא לבחון כי אין אלו שהן חסימות המונעות מן ה-"זחלנים" של גוגל לבצע אינדוקס של עמודים באתר האינטרנט שלכם.

  • שימוש בפקודת "SITE" בכדי לוודא כי עמוד הבית מופיע ראשון כאשר מחפשים את שם הדומיין של האתר.
  • לבדוק האם הייתה ירידה בכמות הדפים שנסרקו בגוגל.
  • לבדוק האם ישנן כתובות URL עם משתנים שגוגל לא מצליחה לסרוק.
  • לבדוק את תדירות הסריקה של גוגל – האם הייתה האטה?
  • לבדוק האם התכנים הטקסטואליים והקישורים של עמודי האתר מופיעים גם בגרסת המטמון (Cache).

עמודי שגיאה (הודעה 404) : 

הודעות שגיאה 404 פוגעים בצורה קשה בחוויית המשתמש והם עלולים לגרום לפגיעה קשה בדירוגו של האתר שלכם בגוגל.

  • מומלץ לבצע סריקה בעזרת תוכנה כמו Screaming Frog על מנת לאתר עמודי שגיאה קיימים.
  • אם קיימת הודעה 404 – חשוב לוודא כי בעמוד השגיאה ישנם קישורים לאזורים מרכזיים באתר ותיבת חיפוש.
  • לבדוק האם עמוד השגיאה הוא ידידותי לגולש וניתן לגלוש ממנו למקומות שונים באתר.
  • בעת הגעה לעמוד השגיאה: האם קיים קוד 200OK במקום קוד 404?

מפת אתר (קובץ XML) : 

מפת אתר תקינה מאפשרת ל"זחלנים" של גוגל לבצע סריקה יעילה ומהירה של עמודים באתר שלכם.

  • לוודא כי קיימת מפת אתר.
  • לוודא כי מפת האתר נוספה ל-SC  (Search Console).
  • לבדוק האם מפת האתר היא סטטית או דינאמית.
  • מה הוא גודל הפער בין כמות הדפים שנסרקו בגוגל לעומת כמות הדפים הקיימים במפת האתר?
  • האם מפת האתר מכילה עמודי שגיאה (404)?
  • מומלץ לבצע הרצה של התוסף Check my links על קובץ מפת האתר.
  • האם התוכן האחרון שפורסם מופיע? (רצוי כי יופיע בראש הרשימה).
  • לוודא כי אין שגיאות של אינדוקס במפת האתר.
  • לוודא כי עמודים https  (במידה וישנם) מופיעים כולם במפת האתר.
  • עבור אתרים גדולים בלבד: לוודא כי קיימת חלוקה לכמה מפות אתר בתחומים שונים.

כתובות URL :

כל העניין של כתובות URL עשוי להשפיע מצד אחד על חוויית המשתמש ויש לו חשיבות עליונה מבחינת מנועי החיפוש.

  • לוודא תקינות בהפניות 301 מעמודים לא מאובטחים באתר (http) לעמודים שהם כן מאובטחים (https).
  • האם כתובת ה- URL היא ידידותית (Friendly)? לדאוג לשנות במידת הצורך.
  • לוודא כי בכל כתובת URL יש תגית קנוניקל עם הכתובת המקורית.
  • הכנסת כתובת URL בלי www על מנת לבדוק אם קיימת הפניה והחזרת סטאטוס עם תוסף Redirect Path.
  • הכנסת כתובת URL עם http על מנת לבדוק אם קיימת הפניה והחזרת סטאטוס עם תוסף Redirect Path.

קובץ Robots.txt :

לכל אתר אינטרנט חשוב שיהיה קובץ Robots.txt. בעזרתו ניתן לקבוע אילו עמודים באתר שלכם יוכלו ה-"זחלנים" של גוגל לסרוק. במקרים מסוימים, כמו שיפוץ האתר שלכם, יהיה מומלץ לבצע חסימה של דפים כאלו ואחרים.

  • לוודא כי קיים קובץ Robots.txt באתר.
  • לוודא כי לא התבצע חסימה לדפים חשובים באתר (או חלילה לכל האתר בטעות).
  • האם קיימת חסימה לתמונות או לקבצי CSS\JS?
  • לוודא כי קובץ ה-Robots.txt מעודכן בצורה תקינה (האם ישנם רווחים מיותרים?).

התאמות למובייל (Mobile Adjustments) :

גוגל כבר מזמן הבינה את המגמה ההולכת וגדלה של שימוש במנוע החיפוש שלה בסמארטפונים. בדיוק מסיבה זו היא יצאה בהכרזת ה-"Mobile First" והחלה לשים דגש משמעותי על חיפוש וגלישה באתרי אינטרנט דרך מכשירים ניידים.

  • לוודא כי קיימת גרסת מובייל לאתר האינטרנט.
  • לוודא כי האתר פועל בצורה רספונסיביות (גודל התכנים מותאם לגודל המסך במכשירים ניידים).
  • האם קיים תוכן בגרסת ה-Desktop  שאינו קיים בגרסת המובייל?
  • במקרה וישנן כתובות URL נפרדות בגרסת המובייל, חשוב לוודא כי קיימים תגי קנוניקל בעמודים התואמים בגרסת ה-Desktop .
  • לוודא כי הטקסט באתר לא קטן מדי וניתן לקרוא אותו.
  • לוודא כי תפריטים וכלי ניווט שונים קיימים בשתי הגרסאות – גם במובייל וגם ב-Desktop (הם לא חייבים להופיע באותו האופן בדיוק).

"פירורי לחם" (Bread crumbs) :

פירורי לחם (אם תרצו – "עקבות" או "סימוני דרך") עושים הרבה מאוד סדר מבחינת ההיררכיה באתר שלכם. מצד אחד, הם מוסיפים המון לחוויית המשתמש שלא צריך להסתבך כאשר הוא גולש באתר שלכם. מצד שני, הם גם הופכים את האתר שלכם לנוח לסריקה מבחינת ה-"זחלנים" של גוגל.

  • לבדוק האם קיימים פירורי לחם בכל עמודי האתר.
  • לוודא כי פירורי הלחם תואמים את ההיררכיה הקיימת באתר.
  • לבדוק האם הקישורים של פירורי הלחם מובילים לעמודים הרלוונטיים ללא כל הפניות נוספות בדרך.
  • לוודא כי אין שגיאות בבדיקת Structured Data של מנוע החיפוש.
  • לוודא כי פירורי הלחם כוללים גם את עמוד הבית.

זמני טעינה של האתר :

הזמן שלוקח לאתרי אינטרנט להיטען הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר בתחום קידום האתרים. אם לאתר שלכם לוקח יותר מ-2 שניות להיטען, זה עלול לפגוע בחוויית המשתמש, להוביל לאחוזי נטישה גבוהים יותר ואף לפגוע בדירוגו של האתר בגוגל.

  • הריצו בדיקה ייעודית אשר בוחנת את מהירות הטעינה של האתר (תוכלו להיעזר בכלים חינמיים כגון Speedom, Google Page Speed, Pingdom, GTmetrix ועוד).
  • האם יש תמונות רבות או כבדות באתר? אחת הסיבות המרכזיות אשר עלולה לגרום לזמן טעינה איטי היא כמות או משקל התמונות באתר האינטרנט. ניתן להשתמש בתוכנות ייעודיות לכיווץ גודל התמונות או להסיר תמונות שאינן רלוונטיות. כמו כן, מומלץ לבדוק האם קיים באתר שימוש ב-CSS Sprite  המסייע בקיצור זמן הטעינה של התמונות.
  • עבור אתרים מסוג וורדפרס בלבד: לבדוק האם קיים תוסף Caching כלשהו. במידה ולא קיים, אז יש להתקין אחד.

תהליך אופטימיזציה לתוכן :

התוכן באתר האינטרנט שלכם הוא התשתית המרכזית והראשונית לתהליך הקידום. הוא יוצר ערך מוסך לגולש ויכול לסייע לכם לשפר את הדירוג בגוגל באמצעות ביטויי מפתח רלוונטיים.

  • יש לבצע מחקר מילות מפתח איכותי ומעמיק המתבסס על ביטויים רלוונטיים בעלי נפח חיפושים גבוה (בממוצע חודשי).
  • לוודא כי התוכן באתר האינטרנט הוא ייחודי ומקורי (תכנים משוכפלים עשויים לפגוע בצורה חמורה בדירוג האתר בגוגל).
  • לוודא כי כל התכנים הטקסטואליים שבאתר מצליחים להיסרק בצורה תקינה ומלאה.
  • לוודא כי התכנים באתר אינם קצרים ו\או דלים מדי.
  • לא לייצר תכנים עבור הרובוטים של מנוע החיפוש אלא עבור הגולשים בלבד (ככל שתרבו לייצר תוכן טבעי יותר ולהעניק ערך מוסף למבקרים באתר שלכם, כך גוגל "יאהב" אותו יותר ויבין כי הוא באמת רלוונטי עבור הגולשים).
  • אל תידחסו יותר מדי מילות מפתח. גוגל כבר למדה לזהות מתי מתבצעת הספמה של תוכן וזה רק עלול להיות בעוכריכם. גם 2-3 ביטויים רלוונטיים וחזקים במאמר יכולים לעשות עבורכם יופי של עבודה.
  • לוודא כי התוכן כתוב בצורה בהירה ומובנת (שאין שגיאות כתיב\תחביר).
  • לוודא כי בתכנים השונים קיימת חלוקה היררכית נכונה לכותרות: H1, H2, H3 וכו'.
  • לבדוק את מידת גיוון התכנים באתר (שימוש בתמונות? וידאו?).

אופטימיזציה לתמונות:

האם קיימים אלטים לתמונות באתר? (ניתן לבדוק באמצעות ה-Screaming Frog).
לוודא כי השמות של קבצי התמונות מכילים את שם התמונה ולא סתם ביטוי בלי משמעות.

  • שימוש בטייטלים ומטא דיסקריפשנים אטרקטיביים (יכול להוביל לאחוזי הקלקה משמעותיים בקידום ממומן ולסייע מאוד בתהליך הקידום האורגני):

טייטלים:

  • לוודא כי הטייטל מתחיל עם הביטוי המדויק הרלוונטי לעמוד מסוים.
  • לוודא כי הטייטל שרשמתם לא יופיע בעמודים נוספים באתר.
  • האם הטייטל קצר מדי\ארוך מדי?
  • לוודא כי אינם עמודים ללא טייטל.
  • היכן מופיע שם המותג? (האם בתחילת הטייטל? באמצע הטייטל? בסופו?)
  • לוודא כי הטייטל הוא משפט או ביטוי ולא מילת מפתח בודדת או אוסף של מילות מפתח המחוברות יחדיו.

מטא דיסקריפשנים (תיאורים)

  • לוודא כי עבור כל עמוד באתר קיים דיסקריפשן ייחודי שאינו חוזר על עצמו.
  • האם התיאורים ארוכים מדי? (ניתן להשתמש בכלים חינמיים כדוגמת 'word counter360', 'text-manipulator' ועוד). ההמלצה אגב היא ממוצע של כ-150 תווים לתיאור.
  • האם יש עמודים ללא תיאור?

בכתיבת מאמרים חדשים:

  • האם קיימת תמונה?
  • האם יש קישורים למאמרים אחרים?
  • האם יש אופציה לבצע שיתוף?
  • האם קיים שיוך של המאמר לקטגוריה מסוימת? האם מופיע תאריך הפרסום ושם הכותב?

קישורים פנימיים באתר :

יצירת קישורים פנימיים באתר יכולה לתרום רבות ביצירת חוויית משתמש (הגולש מועבר מאינפורמציה אחת לאחרת בקלות), בפיזור "כוח הדירוג" של האתר בין עמודים פנימיים שונים, בשיפור דירוגם של ביטויי מפתח מסוימים ובשיפור יכולתה של גוגל לסרוק את עמודי האתר שלכם בצורה יעילה יותר.

  • ודאו כי קיימים קישורי פוטר לעמודים מרכזיים באתר (קישורים היוצאים מהחלק התחתון של עמודי האתר). כמו כן, אל תרבו להוציא יותר מדי קישורי פוטר. אם תקשרו את  האתר שלכם לאתרים שאינם רלוונטיים זה עלול לפגוע בדירוג שלכם בגוגל.
  • האם כל הקישורים הפנימיים באתר הם קישורי HTML?
  • האם ישנם קישורים המפנים לעמודי שגיאה 404?
  • האם עמוד הבית של האתר מקבל את כמות הקישורים הפנימיים הגדולה ביותר?
  • האם הקישורים הפנימיים מבצעים קישור ישיר לעמודים הרלוונטיים ללא "מתווכים" (האם קיימות הפניות בדרך)?

צ'ק ליסט ברמת OFF SITE:

קישורים חיצוניים:

יצירת פרופיל איכותי של קישורים חיצוניים היא אחד מעמודי התווך החשובים  ביותר בתהליך קידום האתרים האורגני.

  • צרו קישורים חיצוניים לאתרים בעלי תנועה גדולה ומיקומים טובים.
  • שימו לב לנתונים הטכניים של דומיין האתר אשר אליו אתם רוצים לבצע קישור. צרו קישורים לאתרים בעלי Trust Flow (רמת סמכותיות) גבוה.
  • אם זה אפשרי, נסו לקבל קישור חיצוני מאזור הפוטר של אתרים חזקים. זה יכול להקפיץ את האתר שלכם בדירוג של גוגל בצורה משמעותית.

ללכת על איכות ולא על כמות:

בניית קישורים צריכה להיעשות בצורה מושכלת. כמות גדולה מדי של קישורים עלולה להוביל לעונשים מצידה של גוגל. בנוסף, שימו לב כי הקישורים שאתם מוציאים החוצה\מקבלים אליכם הם קישורים רלוונטיים מבחינת נושא (למשל – לא יהיה הגיוני לקבל קישור מאתר העוסק בתחום החקלאות כאשר האתר שלכם מתמקד בשירותי צילום חתונות).

לבחון את פרופיל הקישורים הנכנסים: 

חשוב לבחון את רמת איכותם של הקישורים הנכנסים לאתר שלכם. לא אחת עשוי לקרות מצב שבו המתחרים שלכם יחליטו להשתמש בטקטיקות "שחורות", ולהפנות אליכם "קישורים רעים" אשר עלולים לפגוע בדירוג האתר שלכם. כלים שימושיים כדוגמת AHREFS" יאפשרו לכם לבחון את פרופיל הקישורים הנכנסים ולאתר קישורים בעייתיים. לאחר שהצלחתם לאתר את הקישורים הפוגעניים, תוכלו לפנות לבעלי\מקדמי האתר בבקשה להסיר את הקישור. במידה והם לא יסכימו לעשות זאת\לא תצליחו ליצור עימם קשר, תוכלו להשתמש בקובץ הייעודי של דחיית קישורים בכדי למנוע נזק לאתר שלכם. על אף שהקישורים יוסיפו להתקיים, גוגל תתעלם מהם ולא תטיל עונש על האתר שלכם.

קישורים חיצוניים מאינדקסים ומאתרי מקומונים

קישורים מאתרי אינדקסים ובעיקר מקומונים, יכולה לתרום בקידום מקומי על פי אזורים או ערים מסוימות. חשוב לשים לב כי לא מתבצעת הספמה ע"י קישורים היוצאים מעמודים אינסופיים של קישורים (זה עלול לפגוע בדירוג האתר שלכם או פשוט להיות חסר תועלת).

שימוש באזכורים: 

אחת מפעולות ה-OFF SITE  שגוגל הכי "אוהב" היא אזכורי מותג באתרים בעלי סמכות. זה יכול לתרום בצורה משמעותית לקפיצה בדירוגו של האתר שלכם. סגירת "דיל" קישורים עם אתרים מובילים וחזקים כמו "כלכליסט" ו- "ישראל היום" תוכל לעשות לאתר שלכם רק טוב. גם אם יציעו לכם שלושה קישורים תמורת אחד, זה ללא ספק יוכל להשתלם לכם. כל מי שבאמת מבין בתחום ה-SEO, יאמר לכם כי פרסומו של מאמר אורח אחד באתרים סמכותיים זה כמעט כמו לזכות בלוטו.

קידום באמצעות הרשתות החברתיות:

אחד מן הפספוסים הגדולים ביותר של עולם קידום האתרים, הוא אי עשיית שימוש בכוחן של הרשתות החברתיות. פתיחת פרופיל עסקי ואיכותי כדוגמת בלוג למשל, תוכל לשרת אתכם בצורה מעולה בתהליך הקידום של האתר שלכם.

תכנים משוכפלים:

גוגל לא "אוהב" (בלשון המעטה) תכנים משוכפלים. ככל שזה נוגע לאופטימיזציית ה- ON SITE , קל מאוד לטפל בתכנים המשוכפלים באתר שלכם ולהימנע מהטלת עונשים על ידי גוגל יחד עם זאת, עשוי לקרות מצב שבו אתרים מתחרים יעתיקו מכם תוכן ודווקא אתם תהיו אלה שיחטפו על הראש. נתחיל מזה שמדובר בגניבת זכויות יוצרים, מה שפותח בפניכם את האופציה לתבוע את המעתיקים במידה והם לא יסכימו להסיר את התוכן שהעתיקו. בכדי לאתר תוכן משוכפל באתר שלכם או לגלות האם אתרים אחרים העתיקו מכם תוכן, תוכלו להשתמש באתר מצוין שנקרא  Copyscape. באמצעות הזנה פשוטה של כתובת URL ספציפית, תוכלו לגלות במהרה האם עותקים של התוכן המקורי שלכם מסתובבים אי שם ברחבי האינטרנט.

Google My Business: 

אמצעי יעיל במיוחד למיתוגם ולקידומם של אתרים עסקיים. מדובר למעשה במעין בכרטיס ביקור וירטואלי המופיע לצד שמו של העסק בתוצאות החיפוש. ניתן להציג בו תמונות, ביקורות, פוסטים קצרים וגם להוסיף בו מידע רלוונטי על העסק (כתובת, מפת הגעה, שעות פתיחה ופרטי התקשרות). מבחינת SEO, Google My Business מוסיף המון "עושר ויזואלי"  מה שעשוי לגרום לגולשים רבים לבחור ולבקר באתר שלכם.

כפי שנוכחתם לדעת, צ'ק ליסט המשימות של עולם ה- SEO הוא נרחב במיוחד. תמיד ישאר עוד משהו לעשות ותמיד יהיה משהו חדש ללמוד. במאמר מקיף זה היה חשוב לנו למקד אתכם בפעולות המרכזיות ביותר, כך שלא תפספסו את שלבי הליבה בתהליך קידומו של האתר העסקי שלכם.

כיף לשמוע מילה טובה

צרו איתנו קשר

עקבו אחרינו בפייסבוק

072-394-7000

כותרת

  • אייטם 1
  • אייטם 2
  • אייטם 3
  • אייטם 4
  • אייטם 5

כותרת

  • אייטם 1
  • אייטם 2
  • אייטם 3
  • אייטם 4
  • אייטם 5

כותרת

  • אייטם 1
  • אייטם 2
  • אייטם 3
  • אייטם 4
  • אייטם 5

כותרת

  • אייטם 1
  • אייטם 2
  • אייטם 3
  • אייטם 4
  • אייטם 5

כל הזכויות שמורות ל-Personas Media ©

072-394-7000